Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čtvrtletí hrůzy, Intelu klesly tržby i zisk. Výhled zaostává

Americkému výrobci čipů Intel klesly ve čtvrtém čtvrtletí tržby meziročně o 32 procent na 14 miliard dolarů.
iStock
 ČTK

Americkému výrobci čipů Intel klesly ve čtvrtém čtvrtletí tržby meziročně o 32 procent na 14 miliard dolarů (zhruba 307 miliard korun). Firma navíc zveřejnila výhled pro aktuální čtvrtletí, který zaostal za očekáváním analytiků. Její akcie proto na výsledky a výhled zareagovaly oslabením téměř o deset procent.

Reklama

Firmu tvrdě zasáhl pokles trhu s osobními počítači, oslabuje ale také podnikání v oblasti datových center. Ve čtvrtém čtvrtletí podnik vykázal ztrátu 664 milionů dolarů po zisku více než 4,6 miliardy dolarů o rok dříve.

V byznysu s čipy pro osobní počítače klesly tržby téměř o 36 procent na 6,6 miliardy dolarů. Provozní zisk divize klesl na 699 milionů dolarů přibližně ze 3,8 miliardy dolarů o rok dříve. V případě technologií s datovými centry tržby klesly zhruba o třetinu na 4,3 milionu dolarů. I zde nastal propad zisku na 371 milionů dolarů z 2,3 miliardy USD před rokem.

Pro první čtvrtletí očekává Intel tržby 10,5 až 11,5 miliardy dolarů. Analytici očekávali tržby bezmála 14 miliard dolarů.

Generální ředitel Pat Gelsinger investory po představení hospodářských výsledků ujistil, že Intel se zotaví. „Zakopli jsme, že? Ztratili jsme podíl; ztratili jsme dynamiku. Myslíme si, že se to letos stabilizuje,” uvedl podle agentury Reuters Gelsinger.

Intel stále dominuje trhům s čipy pro osobní počítače a servery, jeho tržní podíl činí více než 70 procent, vypočítala výzkumná společnost International Data Corporation (IDC). Ještě v roce 2017 byl ale jeho tržní podíl více než 90 procent. Kvartál za kvartálem mu ho ubírá společnost Advanced Micro Devices (AMD).

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme