Apple odvolává home office. Od září chce lidi zpět v kancelářích na tři dny týdně

Americký technologický gigant Apple povolá od září své zaměstnance zpět do kanceláří nejméně na tři dny týdně. S odvoláním na interní zprávu, kterou šéf Applu Tim Cook adresoval zaměstnancům, to napsal server BBC.
Někteří pracovníci budou moci zbylé dva dny v týdnu pracovat na dálku. Ti, jejichž práce se neobejde bez fyzické přítomnosti, budou v kanceláři čtyři či pět dní v týdnu. Zaměstnanci Applu budou též moci požádat ročně o dva týdny práce z domova. Jakoukoli takovou žádost ale bude muset schválit nadřízený, stojí ve zprávě.
Navzdory hladkému přechodu k práci na dálku nenahradil podle Cooka tento režim adekvátně osobní spolupráci. „Vím, že nejsem jediný, komu chybí ruch, energie, kreativita, osobní spolupráce a pocit společenství, který jsme spolu vytvořili,” sdělil mimo jiné Cook zaměstnancům.
Apple se k práci na dálku staví konzervativněji než jiné velké technologické společnosti. Facebook minulý rok oznámil, že jeho zaměstnanci mohou nastálo pracovat z domova, pokud to schválí jejich nadřízený. Stejný přístup ohlásil loni v květnu i šéf Twitteru Jack Dorsey.
V únoru oznámila společnost Spotify, která provozuje největší světovou služby pro streamování hudby, že její zaměstnanci mohou napříště pracovat odkudkoli. Od počátku září naopak povolává na tři dny do kanceláře své zaměstnance ve Spojených státech i Google.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.