Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Šimáně a rodina Vikových dají na výplatu věřitelů ČSA asi 125 milionů

Zadlužené ČSA čeká reorganizace.
ČSA

Věřitelé zadlužených Českých aerolinií (ČSA) přijali reorganizační plán společnosti. Rozhodnutí bude ještě potvrzovat soud, vzhledem k souhlasu všech skupin věřitelů by ovšem jeho přijetí mělo být spíše formální.

Reklama

Investorem v ČSA by se tak měla stát nová firma Prague City Air, kterou vlastní majitelé Smartwings Jiří Šimáně a rodina Vikových. Podle reorganizačního plánu poskytnou investoři aerolinkám vypořádací úvěr 125 milionů korun na vyplacení věřitelů. ČSA jsou od loňského března v úpadku, soud následně povolil jejich reorganizaci.

Podle zástupců mateřské společnosti Smartwings, z jejíž dílny plán pochází, je jeho přijetí věřiteli důležitým krokem k udržení letecké licence Českých aerolinií. Rozhodnutí věřitelů ještě musí potvrdit soud, což by se mělo stát v následujících dnech či týdnech. Všech pět skupin věřitelů ovšem hlasovalo pro přijetí plánu.

České aerolinie, ČSA, Letiště Václava Havla

ČSA loni vydělaly 56 milionů. Pomohly emisní povolenky

České aerolinie (ČSA) se loni v insolvenci dostaly zpět do zisku, vydělaly 55,6 milionu korun před zdaněním. Náklady byly sice vyšší než tržby z prodeje letenek, firmě ale pomohl prodej emisních povolenek.

Přečíst článek

Počítá s tím, že podíly stávajících akcionářů zcela zaniknou. Skoro 98 procent akcií ČSA nyní vlastní Smartwings, další 2,2 procenta pak má Česká pojišťovna. Hlavním investorem by se tak měla stát v lednu založená Prague City Air. Vedle vypořádacího úvěru by měla aerolinkám poskytnout také provozní úvěr 15 milionů korun. Vůči němu bude zastaven letoun Airbus A319, což je jediný stroj, který aerolinky nyní vlastní.

Hodnota nezajištěného majetku ČSA byla dříve stanovena na 253 milionů korun. Podle plánu by měly být více než z poloviny uspokojeny pohledávky dvou zajištěných věřitelů. Quiver Beta si nárokuje 55 milionů korun, Lufthansa Technik tři miliony. Ostatní věřitelé dostanou 4,6 procenta svých pohledávek. Airbus, který patří se 17,3 miliardy korun za neodebraná letadla mezi největší věřitele ČSA, by následně měl svou pohledávku stáhnout.

ČSA zasáhly dopady epidemie koronaviru, dopravce musel zrušit velké množství spojů. Kvůli ztrátám už předloni propustil kolem 300 pracovníků. Loni v únoru firma oznámila úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců. ČSA v této souvislosti upozornily na to, že jde o jeden z kroků v připravované reorganizaci, záměr tak nemusí znamenat propuštění všech. Kvůli krizi se zmenšila flotila letecké společnosti, provoz však dále pokračuje.

České aerolinie, ČSA, Letiště Václava Havla

Smartwings chtějí víc času na přípravu plánu reorganizace ČSA

Letecká společnost Smartwings požádala soud o prodloužení lhůty na reorganizační plán pro České aerolinie (ČSA) do února příštího roku.

Přečíst článek

výroba airbusů (ilustrační foto)

Letecký průmysl cítí návrat k normálu. Airbus a Safran naberou tisíce lidí

Největší světový výrobce dopravních letadel Airbus ohlásil nábor šesti tisíc zaměstnanců, francouzský výrobce leteckých motorů Safran plánuje v letošním roce přijmout po celém světě kolem 12 tisíc zaměstnanců a zvýšit jejich počet o desetinu. Letecký průmysl cítí, že by krize způsobená koronavirovými opatřeními mohla brzy pominout, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme