news box
Austrálie uvalí finanční a cestovní sankce na dalších 67 ruských občanů v souvislosti s invazí Ruska na Ukrajinu, píše agentura Reuters s odvoláním na australskou ministryni zahraničí Marise Payneovou. Celkový počet lidí a podniků podléhajících sankcím tak podle Payneové vzroste na téměř 600. Australský sankční seznam byl rozšířen v reakci na válečné zločiny spáchané Ruskem v ukrajinském městě Buča a dalších městech kolem Kyjeva.
Provozovatel lyžařských areálů ve střední Evropě včetně Česka, slovenská společnost Tatry mountain resorts (TMR) podnikatele Igora Rattaje, ve svém uplynulém finančním roce více než zdvojnásobil ztrátu na 45,88 milionu eur (1,12 miliardy korun). Zhoršení hospodaření podnik zdůvodnil dopady restrikcí v souvislosti s epidemií nemoci covid-19. Vyplývá to z roční zprávy firmy.
Číst víceSnížení spotřební daně z pohonných hmot, o kterém ve středu rozhodla vláda, je podle dopravců dobrým krokem, ke zlepšení situace v oboru však nestačí. Dopravcům vadí to, že snížení daně bude trvat pouze po omezenou dobu. Dál trvají také na přímé finanční pomoci od státu. Uvedlo to sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. Podle něho čtvrtině tuzemským firem za stávající situace hrozí do dvou měsíců krach.
Provozovatelé ropných tankerů Euronav a Frontline se spojí. Společnosti se dohodly na fúzi ve formě výměny akcií. Hodnota transakce činí 4,2 miliardy dolarů (94,5 miliardy korun). Po dokončení fúze budou akcionáři firmy Euronav vlastnit ve sloučené firmě podíl 59 procent a akcionáři Frontline zbývajících 41 procent. Nová skupina, která bude se 146 plavidly lídrem trhu tankerů, se bude jmenovat Frontline. Povede ji současný šéf firmy Euronav Hugo De Stoop.
Číst víceNošení respirátorů ve veřejné dopravě kvůli omezení šíření koronaviru zřejmě nebude povinné od Velikonoc. Ve zdravotnických a sociálních zařízeních zůstanou déle. Uvedl to ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09). Ve většině vnitřních veřejných prostor povinnost zakrývání dýchacích cest skončila 14. března.
Investice do reklamy a marketingu loni vzrostly o pět miliard korun na 124,7 miliardy korun. Z toho 72,7 miliardy korun tvořily investice do reklamy v médiích a 52,1 miliardy korun marketingové akce. Uvedla to Asociace komunikačních agentur. „Z výsledků výzkumu lze vypozorovat, že se zadavatelům, pokud jde o objem investic, vrátil optimismus. Svoji roli sehrála i odložená spotřeba domácností,“ uvedl ředitel AKA Marek Hlavica.