V Česku je první automat na zlaté slitky. Stojí v OC Smíchov

V Česku začal fungovat první automat na zlaté slitky. Au-tomat umístěný v pražském OC Smíchov prodává zlaté slitky o hmotnosti jednoho či deseti gramů nebo jedné troyské unce (přibližně 31,1 gramu). Prodej se uskutečňuje podle aktuálního kurzu. Uvedla to společnost Gold.plus, která automat provozuje.
„Nový Au-tomat je unikátní prodejní automat na zlato, který nemá ve světě obdoby. Několik obchodníků po světě se o něco podobného pokoušelo, například v Dubaji, ale nikdy nedosáhli našich technologických kvalit,” uvedl ředitel Gold.plus Martin Stránský.
Gold.plus plánuje Au-tomaty dále rozšiřovat. Podobně v Česku fungují asi čtyři desítky automatů na kryptoměnu bitcoin.
V rámci nové aplikace Gold.plus si uživatelé zároveň budou moci spravovat svá zlatá aktiva v mobilu a zároveň si drahý kov nechat poslat poštou.
Zlato se podle Stránského stává i pro veřejnost atraktivním investičním nástrojem. Jeho cena setrvale roste. Jen loni se zvýšila o 25 procent a v současnosti se pohybuje okolo 1900 dolarů, tedy asi 39 500 korun za troyskou unci, což je asi 160 dolarů pod loňským historickým maximem.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.