Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Internetové televize za dva roky zdražily zhruba o 20 procent

ilustrační foto
connected.co
 ČTK

Češi v současnosti za internetovou televizi platí v průměru okolo 443 korun měsíčně, což je o 20 procent více než před dvěma roky. Ve srovnání s rokem 2022 zvýšily ceny firmy Skylink, Vodafone a O2, operátoři T-Mobile a Telly nezvyšovali cenu ani u jednoho ze svých tarifů. Vyplývá to z údajů pěti největších poskytovatelů IP TV.

Se vzrůstající cenou diváci dostanou také nabídku více televizních kanálů. Zatímco v roce 2022 jich střední balíček operátorů obsahoval 97, v současnosti je to 110 kanálů a průběžně se zvyšuje počet stanic vysílajících v HD kvalitě.

Nejdražší tarify obsahují v průměru 132 stanic, před dvěma roky to bylo o 17 méně. Lidé za ně platí v průměru 663 korun. U těchto tarifů došlo k největšímu navýšení ceny, v průměru o 25 procent. Naopak nejlevnější tarify operátoři zdražili jen o 15 procent. Zhruba 80 procent diváků si ale platí dražší verze s větším počtem televizních stanic.

"Většina našich diváků má zakoupené vyšší balíčky s více než 100 televizními stanicemi, za něž platí 450 korun, respektive 650. Jen každý desátý divák má předplacený nejmenší z balíčků, který stojí měsíčně 250 korun,“ uvedl marketingový ředitel televize Telly Jan Schöppel.

Placenou televizi, tedy IP TV, satelit nebo kabelovou TV, využívá podle průzkumu distribuční společnosti Atmedia více než polovina českých domácností. Mezi nejčastější důvody, proč lidé platí za televizní vysílání nad rámec koncesionářských poplatků, je podle průzkumu možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a možnost sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Pro každého čtvrtého klienta placené televize je důležité vysílání v HD kvalitě, dodává průzkum.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Doporučujeme