Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Internetové televize za dva roky zdražily zhruba o 20 procent

ilustrační foto
connected.co
 ČTK

Češi v současnosti za internetovou televizi platí v průměru okolo 443 korun měsíčně, což je o 20 procent více než před dvěma roky. Ve srovnání s rokem 2022 zvýšily ceny firmy Skylink, Vodafone a O2, operátoři T-Mobile a Telly nezvyšovali cenu ani u jednoho ze svých tarifů. Vyplývá to z údajů pěti největších poskytovatelů IP TV.

Reklama

Se vzrůstající cenou diváci dostanou také nabídku více televizních kanálů. Zatímco v roce 2022 jich střední balíček operátorů obsahoval 97, v současnosti je to 110 kanálů a průběžně se zvyšuje počet stanic vysílajících v HD kvalitě.

Nejdražší tarify obsahují v průměru 132 stanic, před dvěma roky to bylo o 17 méně. Lidé za ně platí v průměru 663 korun. U těchto tarifů došlo k největšímu navýšení ceny, v průměru o 25 procent. Naopak nejlevnější tarify operátoři zdražili jen o 15 procent. Zhruba 80 procent diváků si ale platí dražší verze s větším počtem televizních stanic.

"Většina našich diváků má zakoupené vyšší balíčky s více než 100 televizními stanicemi, za něž platí 450 korun, respektive 650. Jen každý desátý divák má předplacený nejmenší z balíčků, který stojí měsíčně 250 korun,“ uvedl marketingový ředitel televize Telly Jan Schöppel.

Placenou televizi, tedy IP TV, satelit nebo kabelovou TV, využívá podle průzkumu distribuční společnosti Atmedia více než polovina českých domácností. Mezi nejčastější důvody, proč lidé platí za televizní vysílání nad rámec koncesionářských poplatků, je podle průzkumu možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a možnost sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Pro každého čtvrtého klienta placené televize je důležité vysílání v HD kvalitě, dodává průzkum.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme