Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hays: Třetina firem letos zaměstnancům nepřidá

Hays, šťastný zaměstnanec, mzdy, zvyšování mezd,
Unsplash
 ČTK

Plošné zvyšování mezd do pěti procent hlásí čtvrtina firem, do deseti procent pak sedm procent zaměstnavatelů. Mzdy ve třetině společností budou letos stagnovat, téměř stejný počet firem bude zvyšovat pouze individuálně. Vyplývá to z jarního průzkumu personální agentury Hays, v němž odpovídalo 300 zaměstnavatelů.

Loni propouštělo 29 procent oslovených zaměstnavatelů. Nejčastěji šlo o administrativní pozice (26 procent) a pozice ve výrobě (19 procent). Naopak nejméně se propouštění dotklo pracovníků ve financích (méně než procento) a vývoji a výzkumu (jedno procento).

Mladší věkové skupiny zaměstnaných častěji pracovaly v odvětvích, která byla pandemií těžce zasažena, popřípadě působily na dočasných pozicích. V důsledku toho míra nezaměstnanosti mezi mladými lidmi ve věku 16 až 24 let vzrostla ve všech regionech, kde působí Hays, více než v jiných věkových skupinách.

„I v České republice se tento trend potvrdil a mladší věkové skupiny byly dotčeny dopady pandemie více. Z hlediska pohlaví přišlo o práci více žen než mužů, což se přisuzuje jejich většímu podílu v oborech, které byly pandemií zasaženy především, jako je cestovní ruch, maloobchod nebo administrativa,” uvedl výkonný ředitel Hays pro ČR a Rumunsko Sándor Bodnár.

Pandemie způsobila posun směrem k práci z domova nebo na dálku. Aktuální průzkumy ukazují, že v Evropě z domova v první vlně krize ve druhém čtvrtletí 2020 pracovalo až 50 procent zaměstnanců. V roce 2019 vykonávalo svou práci obvykle z domova pouze pět procent lidí. V Česku to byla ve stejném roce čtyři procenta, zatímco podle aktuálně dostupných informací nyní z domova pracuje 37 procent Čechů.

„Očekáváme, že práce z domova bude v určité formě pokračovat nadále. Mnoho zaměstnanců se práci z domova přizpůsobilo a přejí si, aby i v budoucnu pokračovala a mnoho společností s tímto režimem počítá,” upozornil Bodnár.

Mezi uchazeči o práci v ČR by podle průzkumu uvítalo možnost práce z domova jeden den v týdnu 19 procent respondentů, zatímco polovina lidí, kteří mohou pracovat z domova, by v tomto režimu chtělo trávit dva až tři dny v týdnu. „Ze současných rozhovorů se zaměstnavateli pak vyplývá, že se společnosti nejčastěji přiklánějí k variantě dva ze tří, tedy dva dny z domova a tři dny z kanceláře či naopak,” podotkl Bodnár.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Doporučujeme