Slavné pevnosti Boyard hrozí zkáza. Je málo chráněná před nápory vln
 
                            Pevnost Boyard, která se stala dějištěm stejnojmenné francouzské televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli nedostatečné ochraně před nápory vln je tato památka z 19. století, která se nachází v Atlantickém oceánu mezi ostrovy Oléron a Aix, "odsouzena ke zkáze", uvedl v tiskové zprávě západofrancouzský departement Charente-Maritime, který vyhlásil veřejnou konzultaci. Původně vojenská stavba potřebuje do roku 2028 práce za 44 milionů eur (1,1 miliardy korun), informovala agentura AFP.
"Studie (...) dospěly k závěru, že pokud nebudou vybudovány struktury, které pevnost Boyard ochrání před mořskými proudy a vlnobitím, stavba nevyhnutelně propadne zkáze," uvedly místní úřady.
Práce mají začít v roce 2025 a skončit na přelomu let 2027 a 2028. Zahrnují obnovu některých ochranných struktur, které existovaly v minulosti, a to za použití betonu, který se podobá původní žule. Po konci stavebních úprav se počítá s tím, že pevnost bude přístupná veřejnosti. K památce o rozměrech 68 na 31 metrů se lze přiblížit pouze lodí nebo vrtulníkem.
Pomohou i sponzoři
Předpokládaný rozpočet činí 36 milionů eur bez daně a rada departmentu odhlasovala, že na věc schválí 44 milionů eur. Úřady počítají s dotacemi od státu, regionu Nová Akvitánie a Evropské unie. Letos na podzim také vyhlásí výzvu sponzorům.
Pevnost pochází z dob Napoleona, později se přeměnila na vězení. V roce 1913 přestala být součástí vojenského majetku a nepoužívala se až do roku 1950, kdy byla zapsána na seznam historických památek. I pak ale ležela ladem, než ji v roce 1962 v aukci koupil jistý belgický zubař. Ten ji v roce 1988 prodal producentovi televizních her Jacquesovi Antoineovi, jemuž se už v hlavě rýsoval nový koncept soutěže. Následujícího roku byla pevnost prodána za symbolický jeden frank departementu Charente-Maritime, aby se postaral o veškerou obnovu a údržbu stavby.
Známá francouzská televizní soutěž Pevnost Boyard se začala vysílat v roce 1990. Její koncept koupilo zhruba 40 států včetně České republiky.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
