Největší výletní loď světa budí kontroverze a posměch. Na moře vypluje v lednu
Monstrózní loď Icon of the Seas, která je pětkrát větší než Titanic, je skoro hotová. První plavba ji čeká v lednu. Rezervace se úspěšně plní, přesto plavidlo čelí posměškům. Některé kritické hlasy ji přirovnávají k noční můře či peklu na moři a věští ji stejný osud jako Titanicu.
Představení největší výletní lodi světa Icon of the Seas (Ikona moří) vyvolalo smíšené reakce. Někteří gigantické zářivými barvami hýřící plavidlo společnosti Royal Caribbean International (RCI) označili za monstrózní a připomenuli ztroskotání Titaniku, který šel ke dnu po nárazu do ledovce při své první plavbě v roce 1912, píše britský list The Independent. Novou výletní loď postavenou ve Finsku čeká první oficiální plavba v lednu příštího roku.
Záchranáři objevili trosky ponorky, která se vydala na výlet k potopenému Titaniku, podle majitele ponorky nikdo nepřežil. Vzhledem k tomu, že na palubě se nacházeli i dva miliardáři, nabízí se otázka, zda výlety za extrémními zážitky u Titaniku, ve vesmíru, na Mount Everestu či v Antarktidě stojí movitým lidem za riskování se životem, napsal deník The Guardian. Vždyť i život dříve nejbohatšího Čecha Petra Kellnera vyhasl v ledové pustině Aljašky na výletě za hranice všedních dnů.
Co spojuje oběti ponorky u Titaniku a Petra Kellnera? Láska miliardářů k riziku a extrémním zážitkům
Leaders
Loď s 20 palubami bude mít více než 20 restaurací a 15 barů, sedm bazénů, devět vířivek a šest tobogánů, minigolf i horolezeckou stěnu. Pojme 5610 hostů, o které se bude starat asi 2350 členů posádky. RCI tvrdí, že plavidlo „s největším akvaparkem na moři“ zcela změní podobu výletních plaveb.
Podívejte se, jak bude Ikona moří vypadat:
První záběry lodi, která se nyní testuje, vzbudily na sociálních sítích smíšené reakce. Někteří vyjádřili zděšení a plavidlo označili za „monstrózní“. „Pokud jde o představy pekla, tohle je ta nejpekelnější,“ napsal jeden člověk na twitteru v reakci na snímek lodi. „Je mi líto, ale tohle je noční můra,“ uvedl další. „Největší monstrózní výletní loď na světě, Icon of the Seas. Maximální kapacita 7600 osob, 20 palub, pětkrát větší než Titanic. To vůbec nevypadá pohodově,“ napsal jiný uživatel. Někteří vizualizace lodi přirovnali k filmům ze studia Pixar.
[[Twitter status: https://twitter.com/RoyalCaribbean/status/1678501865062023168]]
Mnozí také odkázali na zaoceánský parník Titanic, který je od svého ztroskotání v roce 1912 na dně Atlantského oceánu v hloubce kolem 3800 metrů. „Netflix si zajistil práva na Titanic 2: Icon of the Seas,“ napsal jeden uživatel. "Myslím, že jsem ten film už viděl a Jackovi se nelíbil konec," poznamenal další s odkazem na kultovní film z roku 1997.
Navzdory kritice je však o plavby velký zájem. Loni v říjnu, kdy byly spuštěny rezervace, RCI hlásila nejvíce rezervací za jediný den ve své 53leté historii.
Americký oceánografický institut zveřejnil vzácné video potopeného Titaniku na dně Atlantského oceánu. Veřejnosti dosud nezpřístupněné záběry byly pořízeny v roce 1986, krátce po nalezení vraku. Zveřejněny byly u příležitosti pětadvacetiletého výročí premiéry filmu Titanic. Informuje o tom zpravodajský web BBC.
VIDEO: Jak vypadal Titanic tři čtvrtě století po zkáze? Vědci zveřejnili unikátní video
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.