110: Marek Adler - Memorování, AI a šikana
V nové epizodě jsme si povídali s Markem Adlerem, učitelem, koučem a lektorem se zkušenostmi napříč všemi stupni základního a středního vzdělávání, který působil ve školách různých velikostí, zřizovatelů nebo zaměření.
Marek přináší unikátní pohled na dramatickou proměnu škol za posledních 20 let a aktuální výzvy, kterým vzdělávací systém čelí. Diskutujeme o tom, jak vytvářet podmínky pro skutečně efektivní výchovu a vzdělávání v době, kdy děti zažívají minimum přirozené interakce.
Dozvíte se:
Marek přináší unikátní pohled na dramatickou proměnu škol za posledních 20 let a aktuální výzvy, kterým vzdělávací systém čelí. Diskutujeme o tom, jak vytvářet podmínky pro skutečně efektivní výchovu a vzdělávání v době, kdy děti zažívají minimum přirozené interakce.
Dozvíte se:
- Jak se proměňuje dress code a pravidla ve školním prostředí
- Proč je šikana přirozenou součástí dynamiky skupiny a jak k ní přistupovat
- Kde končí zodpovědnost školy za dění na sociálních sítích a WhatsAppu
- Jak telefony mění chování nejen dětí, ale i nás dospělých
- Proč je důležité memorovat určité znalosti i v době všudypřítomné AI
- Jak sladit plnění "zakázek" státu a rodičů s rozvojem klíčových kompetencí
Marek zdůrazňuje, že hlavním úkolem školy je vytvářet prostředí, kde se žije skutečný život a rozvíjí se porozumění sobě i druhým. Nabízí inspirativní pohled na to, jak můžeme připravovat děti na budoucnost, kterou si ani nedokážeme představit.
Užijte si poslech!
Celé epizody zde: https://www.forendors.cz/pavel6
Zpět na všechny epizody
Užijte si poslech!
Celé epizody zde: https://www.forendors.cz/pavel6