Reklama

Potravinářskému gigantu Bidfood v Česku klesl zisk na třetinu. Kvůli covidu

Bidfood je mimo jiné výrobcem sladké pochoutky - nanuků Mrož
ČTK

Zisk společnosti Bidfood Czech Republic za finanční rok končící v červnu klesl meziročně o 65 procent na 393,6 milionu korun. Tržby výrobce mimo jiné nanuků Mrož klesly o 11,3 procenta na 10,8 miliardy korun. Zhoršení hospodaření je důsledkem koronavirové pandemie, respektive uzavření restaurací. Prodeje do gastronomie se totiž podílí většinově na tržbách firmy, uvádí její výroční zpráva.

Reklama

Podle firmy pandemie a následná restriktivní opatření narušily podnikatelské a hospodářské aktivity. „Vypuknutí této epidemie způsobilo pokles ve výnosech společnosti v roce končícím 30. června 2021. Největší vliv mělo uzavření restaurací, neboť prodeje do gastronomie činí skoro 70 procent prodejů společnosti,“ píše se v dokumentu. Situace je podle firmy nestabilní a rychle se vyvíjí, společnost tak nechce odhadovat dopady na hospodaření v současném fiskálním roce.

Restaurace přijdou kvůli zpřísňování na tržbách o dalších pět miliard

Vlivem zpřísnění protipandemických opatření, kdy je ode dneška umožněn vstup do restaurací pouze očkovaným a lidem po covidu, přijdou do konce letoška jejich provozovatelé souhrnně nejspíše o pět miliard korun.

Přečíst článek

Firma je součástí nadnárodní skupiny Bidcorp, druhého největšího distributora potravin na světě. V posledním roce zaměstnávala 1246 lidí, meziročně o 90 méně. Od státu firma získala jako kompenzaci v programu Antivirus 15,73 milionu korun.

Společnosti loni v listopadu shořela skladová hala v Kralupech nad Vltavou. Pojišťovna jí zaplatila 69,85 milionu korun. Policie podle informací z jara zvýšila odhad škod způsobených požárem na více než 200 milionů korun.

Menu pražské restaurace Brambory.

Jídlo chudých? Nikoliv, nová restaurace na bramborách postavila koncept

Erteple, kobzole, či zemáky. Do poloviny 17. století se brambory objevovaly pouze na stolech boháčů jako vybraná pochoutka. Až posléze se staly především jídlem chudých. Popularitu potravině pocházející z Jižní Ameriky přinesly v moderní době třeba hranolky, a že nejde jen o přílohu teď ukazuje i nový podnik na pražské Pankráci. Ten se jmenuje jak jinak než Brambory.

Přečíst článek

Firma je jedním z největších českých distributorů potravin. Podle svého webu je zhruba čtvrtina zboží z její vlastní výroby. Mezi značky firmy patří zmrzliny Prima, potraviny Nowaco nebo zvěřina Petron. „V Kralupech nad Vltavou provozujeme zpracovny ryb, zvěře, hovězího a vepřového masa. V Opavě se specializujeme na sous-vide úpravu masa, výrobu zmrzlin, zmrazených jídel, zelenin a pečiva. U Plzně zpracováváme čerstvou drůbež a vyrábíme uzeniny,“ uvádí společnost.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme