Ze sítě KFC v Rusku je Rosticʼs. Nastane úprk jeho příznivců?
V Moskvě začali přejmenovávat restaurace z řetězce KFC. Na místo dosavadních firemních štítů pracovníci instalují nápisy Rosticʼs, uvedl server Meduza. O "rebrandingu" restaurací informovala také státní agentura TASS.
Majitel značky KFC, americká společnost Yum! Brands, prodala práva na franšízu kvůli válce Ruska proti Ukrajině. Podle podmínek transakce se kupující, ruská společnost Smart Service, která před válkou byla partnerem Američanů, zavázala k přejmenování jídelen a k udržení dosavadního personálu, napsala Meduza.
Nové jméno pro 1100 restaurací
Ruský kupec podle TASS získal 70 restaurací do svého vlastnictví a v případě dalších 1058 jídelen se stal poskytovatelem franšízy. Celá síť se má postupně přejmenovat na Rostic´s. Tento krok podle šéfa federace restauratérů o hoteliérů Sergeje Mironova budí obavy, že síť ztratí pětinu a možná i více zákazníků.
Po více než třech desetiletích v Rusku McDonald's – ikona amerického životního stylu a kapitalismu – prodává svůj ruský byznys a úplně opustí nejrozlehlejší zemi světa. Krok souvisí s ruskou invazí na Ukrajinu a protiruskými sankcemi znamenajícími mimo jiné odchod desítek nadnárodních firem z Ruska. Nebude to ale zadarmo – v důsledku toho firma zaznamená odpis aktiv ve výši 1,2 až 1,4 miliardy dolarů (28,6 až 33,4 miliardy korun), uvedl McDonald´s v prohlášení pro své ruské partnery.Symbol globalizace McDonald´s odepíše miliardu dolarů. Prodá aktivity v Rusku
Zprávy z firem
Značka Rostic´s (rusky Rostik´s) existovala v Rusku od roku 1993, odkdy tato síť jídelen nabízela pokrmy z grilovaných kuřat, obdobně jako KFC. Po příchodu na ruský trh americká společnost zakoupila právo na tuto značku, napsala Meduza.
Holding Yum! Brands dříve prodal práva na veškerá aktiva franšíz Pizza Hut v Rusku. Americká společnost oznámila, že po dokončení prodeje KFC a Pizza Hut úplně ukončí podnikání v Rusku, dodal portál.
Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu. V pondělí to firma podle zahraničních médií sdělila svým asi dvěma tisícům zaměstnanců. Starbucks v Rusku končí. Bolet ho to bude méně než McDonald’s
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?