Reklama

Úprk z Ruska poslal Renault do ztráty. Akcionáři ale o dividendu nepřijdou

Úprk z Ruska poslal Renault do ztráty. Akcionáři ale o dividendu nepřijdou
ČTK
 ČTK

Francouzská automobilka Renault se loni kvůli odchodu z ruského trhu propadla do ztráty 700 milionů eur (16,6 miliardy korun) po zisku téměř 967 milionů eur v předchozím roce. Tržby se ale zvýšily. Firma uvedla, že poprvé od roku 2019 plánuje vyplatit dividendu.

Reklama

Tržby stouply o 11,4 procenta na 46,4 miliardy eur, především díky vyšším prodejním cenám. Provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, se zdvojnásobila na 5,6 procenta díky strategii zaměřené na uvádění nových vozů na trh, elektromobily a menšímu počtu slev. Letos chce Renault dosáhnout provozní marže nejméně šest procent.

Prodej za rubl. Jeden rubl

Bez zahrnutí prodeje své bývalé ruské divize AvtoVAZ se čistý zisk loni zvýšil na 1,6 miliardy eur z 549 milionů eur předloni. Společnost se v roce 2021 vrátila do zisku po dvou letech ztrát. Renault loni prodal většinový podíl v ruské automobilce státu, zřejmě za jeden rubl, ale s šestiletou opcí na jeho odkup, uvedla agentura Reuters.

Automobil Moskvič, který se vyráběl do roku 1991 a v roce 2022 začne výroba v Rusku znovu.

Moskvič před třiceti lety zkrachoval. Nyní jej Moskva kvůli odchodu Renaultu začne vyrábět znovu

Rusko plánuje letos v prosinci obnovit výrobu automobilů značky Moskvič ze sovětské éry, uvedl podle agentury Reuters moskevský starosta Sergej Sobjanin. Oživení zaniklé automobilové značky inicioval odchod Renaultu z ruského automobilového trhu kvůli ruské invazi na Ukrajinu. Kontrolní podíl v moskevské továrně, v jejíchž halách se před renaulty vyráběly právě moskviče, francouzská automobilka prodala městu Moskva. Sobjanin v květnu uvedl, že v továrně zachová pracovní místa a obnoví výrobu moskvičů. Značka Moskvič byla založena kolem roku 1930 a fungovala až do roku 1991.

Přečíst článek

Renault navrhl za loňský rok vyplatit dividendu 0,25 eura na akcii, ještě ji ale na valné hromadě 11. května musejí schválit akcionáři. Naposledy společnost vyplatila dividendu v roce 2019, tehdy více než tři eura na akcii.

Renault nyní reorganizuje svou 24letou alianci s japonským Nissanem. Podle dohody oznámené tento měsíc Renault sníží svůj podíl v Nissanu na 15 procent ze současných 43 procent. Dohoda rovněž předpokládá, že Nissan koupí až 15procentní podíl ve firmě Ampere, která vyrábí elektromobily Renault. Dohoda přišla po měsících napjatých jednání. Vztahy mezi partnery byly napjaté od zatčení architekta této aliance a jejího bývalého ředitele Carlose Ghosna v roce 2018 kvůli finančnímu skandálu.

Automobilky Nissan a Renault investují v Indii 600 milionů dolarů.

Šest nových modelů a 600 milionů dolarů. Nissan a Renault se chtějí v Indii zachránit

Automobilky Nissan a Renault investují v Indii 600 milionů dolarů (13,3 miliardy korun) do výroby šesti nových modelů. Tímto krokem se snaží reagovat na klesající tržní podíly na indickém trhu, který nabývá na globálním významu, uvedla Reuters. Automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance a vedle Indie se zavázaly spolupracovat i v Evropě a Latinské Americe.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme