Reklama

Transformaci amerického Grouponu bude řídit Dušan Šenkypl, jeden z partnerů Pale Fire Capital

Dušan Šenkypl, nový CEO Grouponu
Pale Fire Capital
 nst
nst

Představenstvo americké společnosti Groupon jmenovalo do pozice interim CEO Dušana Šenkypla. V své roli bude Šenkypl aktivně řídit transformaci Grouponu a dohlížet na každodenní chod společnosti.

Reklama

Dušan Šenkypl byl k dnešnímu dni jmenován interim CEO americké společnosti Groupon. I nadále zůstává v představenstvu Grouponu, kam byli spolu s dalším z partnerů Pale Fire Capital Janem Bartou, dalším z partnerům jmenování v červnu, respektive listopadu loňského roku, kdy se Pale Fire Capital stal největším akcionářem společnosti Groupon s aktuálním zhruba 22procentním podílem.

Ve vedení Grouponu již najdeme řadu Čechů. Se strategií celkové proměny firmy Šenkyplovi pomáhá Marie Havlíčková (ex-Slevomat). Jako interim CTO v Grouponu působí Vojtěch Ryšánek, který stál u poslední proměny Aukra.

Transformace Grouponu si vyžádá ještě řadu změn. Už několikrát se mi povedlo z ničeho vybudovat firmu s miliony uživatelů a skvělými byznysovými výsledky. Úspěch našich předchozích projektů byl postavený na super efektivních týmech a škálovatelných procesech. Toto bude i moje priorita pro první měsíce v Grouponu,” popisuje svoji vizi Šenkypl.

Slevomat, ilustrační foto

Slevomat covidu odolal. Zachránily ho letní pobyty

Největší český cestovní a zážitkový portál Slevomat loni i přes pokračující covidová omezení zaznamenal mírné zotavení. Tržby firmy se vyšvihly nad 1,84 miliardy korun, meziročně jsou o tři procenta výš, ale stále téměř o 40 procent níž než v posledním předcovidovém roce 2019. Přes dramatický propad poptávky v první polovině roku tržby táhl skokový růst v létě a předvánoční sezoně. 

Přečíst článek

Groupon má na víc

Dušan Šenkypl se jde své nové roli věnovat naplno, a proto nyní přesune své každodenní povinnosti v Pale Fire Capital na ostatní partnery. Tento krok demonstruje přesvědčení českého investora o budoucím úspěchu Grouponu.

„Groupon má podle mě mnoho nevyužitého potenciálu a všechny předpoklady uspět: Více než 19 milionů aktivních zákazníků a miliony návštěv měsíčně. A to nemluvím o potenciálu celého trhu, který může Groupon obsluhovat. Změny, které potřebujeme udělat jsou zásadní. Budeme podporovat týmy, aby byly agilní a efektivní. Nenaplnění potenciálu Grouponu není věcí makro pohledu, ale je o schopnosti efektivně realizovat potřebné projekty,” komentuje Šenkypl.

Změna ve vedení Grouponu nastala po ohlášení výsledků za čtvrtý kvartál roku 2022, které byly zklamáním. Rok 2022 totiž zakončil Groupon s 19 miliony aktivních zákazníků, 14 miliony objednávek, 148 miliony dolarů v tržbách a 281 miliony dolarů na účtech. Ve stejné zprávě potvrzoval Groupon i své plány na snížení nákladů, které zahrnují cíl ušetřit do konce roku 2023 ročně přibližně 250 milionů dolarů. Cílem pak je obnovit růst společnosti a zároveň dosáhnout kladného upraveného zisku EBITDA.

Dušan Šenkypl je spoluzakladatel, předseda představenstva společnosti Pale Fire Capital. Její současné portfolio zahrnuje třicítku B2C a marketplace společností a vlastní hedge fond strukturu. Dušan Šenkypl drivoval úspěšné transformace. Můžeme zmínit například 2,4x zvýšení GMV ve společnosti Aukro, a to za pouhé tři roky.

Petr Borkovec, zakladatel a manažer ve finančně-poradenské společnosti Partners

Partners Banka ještě letos odstartuje, věří Borkovec. Záleží ale na ČNB

Rozjezd banky, vstup na zahraniční trhy a za pět let na burzu. Takové jsou plány dalšího z českých miliardářů, který se rozhodl vstoupit do tuzemského bankovního světa. Za novou Partners Bankou stojí šéf stejnojmenné finanční skupiny Partners Petr Borkovec a další menší i větší akcionáři. Ti všichni teď nedočkavě vyhlížejí, kdy už ČNB bance udělí bankovní licenci. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme