Tálibán začal na Twitteru nakupovat modré ikony pro ověřené účty
Afghánské vládnoucí radikální hnutí Tálibán si začalo pro své twitterové účty nakupovat ikony, které se na platformě zobrazují za názvem profilu a dříve signalizovaly, že jde o „aktivní a ověřený účet významný pro veřejný zájem”, píše BBC. Poté, co Twitter koupil miliardář Elon Musk, začala platforma nabízet placenou službu Twitter Blue, která umožňuje uživatelům, aby si dříve výsadní modré ikony se zaškrtávacím znaménkem koupili.
Profily se symbolem mají nyní nejméně čtyři význační podporovatelé hnutí a dva jeho představitelé: ředitel tálibánského odboru „pro přístup k informacím” Hedajatulláh Hedájat a ředitel ministerského odboru pro dohled nad médii Abdul Hak Hammád. Jejich účty mají 187 tisíc, respektive 170 tisíc sledujících.
Společnost Twitter zvažuje, že kvůli zvýšení tržeb prodá některá uživatelská jména. Tato možnost je na stole údajně od loňského prosince, softwaroví inženýři debatují o jejich možném prodeji formou internetových aukcí.
Twitter zvažuje prodej uživatelských jmen, aby zvýšil tržby
Zprávy z firem
Hnutí Tálibán, které se dostalo v Afghánistánu znovu k moci v létě 2021, čelí mezinárodní kritice především kvůli porušování lidských práv, a to zejména u žen a dívek. Těm omezil například přístup ke vzdělání nebo do zaměstnání. Na konci loňského roku jim zakázal pracovat v humanitárních organizacích. Řada nevládních organizací kvůli tomu pozastavila svou činnost v této chudé asijské zemi.
Šéf společností Tesla a Twitter Elon Musk se dostal do Guinnessovy knihy rekordů způsobem, o který nejspíš nestál. Od listopadu 2021 přišel tento donedávna nejbohatší člověk světa o tolik majetku, že překonal světový rekord v „největší ztrátě osobního jmění v historii”, napsal web The Independent.Rekordman Musk. Vykázal největší ztrátu osobního jmění v historii
Leaders
Služba Twitter Blue byla na platformu uvedena v prosinci a stojí osm dolarů (asi 178 korun) měsíčně, zvýšenou sazbu na 11 dolarů (asi 244 korun) mají uživatelé aplikace Twitter na zařízeních Apple. Kromě modré ikony mají odběratelé služby na síti větší viditelnost ve vyhledáváních, zmínkách a odpovědích na příspěvky. Před zavedením Twitter Blue neměl žádný z pozorovaných účtů tálibů modrou ikonu, píše BBC.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?