Reklama

Strnadova CSG ovládla italského výrobce munice

CSG miliardáře Michala Strnada uzavřela obří akvizici italského výrobce munice Fiocchi Group.
CSG, užito se svolením
nst, vku

Holding Czechoslovak Group (CSG) miliardáře Michala Strnada koupil většinový podíl v italském podniku Fiocchi Munizioni. Jde o předního výrobce malorážové munice. Cena transakce zůstala tajná. Podle CSG jde ale o největší zahraniční investici v historii českého obranného průmyslu.

Reklama

Holding vlastněný podnikatelem Michalem Strnadem se stal vlastníkem 70 procent italského podniku, podíl odkoupil od investiční skupiny Charme Capital Partners, uvedl mluvčí CSG Andrej Čírtek.

„Akvizice většinového podílu ve Fiocchi Munizioni je zásadní milník pro celou skupinu Czechoslovak Group. Stáváme se většinovými vlastníky celosvětově významné firmy v oboru malorážové munice, která vyrábí v několika významných státech NATO,” komentoval akvizici Michal Strnad, majitel Czechoslovak Group.

Akvizice většinového podílu v italské firmě znamená pro Czechoslovak Group skokový růst, dodal Čírtek. Tržby Fiocchi Munizioni dosahují přes 380 milionů eur (asi 9,3 miliardy korun). Pro srovnání, tržby CSG v roce 2021 dosáhly 14,5 miliardy korun.

MIliardář Jaroslav Strnad

Miliardář Strnad přebírá ztrátovou firmu MICo působící v jaderném byznysu

Společnost MICo dlužila půl miliardy korun kvůli ztrátovým projektům, nevydařeným investicím, zdražování materiálu a komplikacím při plnění zakázek za pandemie koronaviru.

Přečíst článek

Menšinovými akcionáři ve Fiocchi Munizioni nadále zůstávají rodina Fiocchi i Charme Capital Partners.

Fiocchi je stejně jako Czechoslovak Group rodinou firmou, kterou buduje již několik generací. „Angažmá rodiny Fiocchi v managementu a rozvoji firmy považujeme za silnou devizu. Chceme společnost rozvíjet v úzkém partnerství s rodinou zakladatelů,“ dodal Strnad.

„Vstup do Fiocchi je výsledkem dlouhodobé investiční strategie skupiny CSG. Máme zájem o akvizice globálně působících společností, které jsou prozápadně orientované, mají silný produkt i postavení na trhu a spadají do některého z klíčových oborů naší skupiny,“  doplnil Petr Formánek, člen představenstva CSG a ředitel fúzí a akvizic podniku.

Fiocchi Munizioni, založená již v roce 1876, je globálně působící společnost, která má výrobní podniky nejen v Itálii, ale i ve Velké Británii a USA. Ve Spojených státech má skupina Fiocchi dva výrobní závody: jeden v Little Rocku ve státu Arkansas a druhý ve městě Ozark ve státu Missouri. Do jejího portfolia patří další značky: Baschieri & Pellagri a Lyalvale Express.

Skupina Fiocchi vyrábí a prodává zejména vysoce kvalitní malorážovou munici pro sportovní střelbu a myslivost (tzv. leisure segment) a v menší míře i pro bezpečnostní složky. 

Ukázka z produkce Colt CZ Group při testech v Kanadě.

Colt CZ zvýšil prodej zbraní, zisk překonal miliardu

Holding Colt CZ Group SE (Colt CZ) vykázal za tři letošní čtvrtletí výnosy 10,2 miliardy korun. Meziročně vzrostly o 34,4 procenta, zejména díky navýšení prodeje zbraní a konsolidaci výnosů Coltu. Čistý zisk zbrojařské skupiny dosáhl za devět měsíců roku 1,3 miliardy korun, nárůst ve srovnání se stejným obdobím loni činil 47,1 procenta. Vyplývá to z konsolidovaných neauditovaných finančních výsledků holdingu, které Colt CZ zveřejnil.

Přečíst článek

Munice od Fiocchi je používána řadou špičkových sportovních střelců, díky kterým ‚získala‘ celkem 15 olympijských titulů z řady disciplín (skeet, trap, biatlon). 

Fiocchi v současné době podle mluvčího CSG zaměstnává 1300 lidí na třech kontinentech. Ročně vyrobí více než dvě miliardy nábojových zápalek. V podnicích začleněných do CSG a v propojených firmách pracuje přes 8200 zaměstnanců. Kromě obranného průmyslu se holding věnuje strojírenství, automobilovému, železničnímu a leteckému průmyslu.

Akvizice CSG ve Fiocchi Munizioni je další významnou zahraniční akvizicí českých zbrojních firem z posledních let. V květnu 2021 Česká zbrojovka dokončila nákup amerického výrobce zbraní Colt. Podle zveřejněných smluvních podmínek stoprocentní podíl v Coltu českou firmu stál 220 milionů dolarů (v tehdejším kurzu 4,7 miliardy korun) v hotovosti a dále 1 098 620 nově vydaných kmenových akcií.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme