Reklama

Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří

Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.

Reklama

Provozní zisk automobilky Škoda Auto za prvních šest měsíců letošního roku klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy korun) z loňských srovnatelných 974 milionů eur (23,9 miliardy Kč). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za leden až červen zůstaly téměř beze změny, činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč).

Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen. Naopak celému koncernu se podařilo v prvním pololetí zvýšit zisk po zdanění meziročně o více než čtvrtinu na 10,6 miliardy eur (260 miliard korun). Nezabránily mu v tom ani problémy s čipy a koronavirové uzávěry v Číně.

Volkswagen

Prodá Volkswagen svou ruskou fabriku na škodovky? Zájem mají Kazaši

Továrnu v Kaluze by podle zdrojů listu Vedomosti mohla koupit kazašská firma Asia Auto. Ta má licenci na výrobu vozů Volkswagen a Škoda.

Přečíst článek

Finanční ředitel Arno Antlitz uvedl, že Volkswagen „prokázal značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí firma počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.

„Stále však není možné přesvědčivě posoudit konkrétní dopady vývoje války na Ukrajině nebo pandemie covidu-19 na podnikání, globální ekonomiku a růst odvětví ve finančním roce 2022,“ uvedl Volkswagen. V prvním pololetí pomáhaly firmě procházet churavějícím globálním automobilovým trhem především zvláště ziskové vozy vyšší třídy. Společnost dnes přesto potvrdila svůj celoroční výhled.

Propady kvůli válce

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Začátkem března Škoda Auto oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu a zastaví export aut do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.

Thomas Schäfer, šéf VW

Šéf Volkswagenu: Konkurence Škody a VW je nesmysl. Musíme bojovat s ostatními

Největší evropský výrobce automobilů mění strategii. Jednotlivé značky by se měly lišit zejména designem. Pod kapotou by ale měly být podobné. Cílem by měla být větší efektivita a lepší připravenost na dobu elektromobility, uvádí šéf VW Thomas Schäfer v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.

Přečíst článek

Škoda Auto, ilustrační foto

Situace s čipy se lepší, výroba aut postupně ožívá

Automobilky v Česku vyrobily v prvním pololetí téměř 607 tisíc osobních aut, což je meziročně o 8,5 procenta méně. Díky silnému květnu a červnu ale umazaly dvojciferný pokles ze začátku roku. V samotném červnu produkce stoupla o 21,6 procenta na 125 374 vozů, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme