Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří
Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.
Provozní zisk automobilky Škoda Auto za prvních šest měsíců letošního roku klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy korun) z loňských srovnatelných 974 milionů eur (23,9 miliardy Kč). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za leden až červen zůstaly téměř beze změny, činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč).
Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský koncern Volkswagen. Naopak celému koncernu se podařilo v prvním pololetí zvýšit zisk po zdanění meziročně o více než čtvrtinu na 10,6 miliardy eur (260 miliard korun). Nezabránily mu v tom ani problémy s čipy a koronavirové uzávěry v Číně.
Továrnu v Kaluze by podle zdrojů listu Vedomosti mohla koupit kazašská firma Asia Auto. Ta má licenci na výrobu vozů Volkswagen a Škoda.Prodá Volkswagen svou ruskou fabriku na škodovky? Zájem mají Kazaši
Zprávy z firem
Finanční ředitel Arno Antlitz uvedl, že Volkswagen „prokázal značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí firma počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.
„Stále však není možné přesvědčivě posoudit konkrétní dopady vývoje války na Ukrajině nebo pandemie covidu-19 na podnikání, globální ekonomiku a růst odvětví ve finančním roce 2022,“ uvedl Volkswagen. V prvním pololetí pomáhaly firmě procházet churavějícím globálním automobilovým trhem především zvláště ziskové vozy vyšší třídy. Společnost dnes přesto potvrdila svůj celoroční výhled.
Propady kvůli válce
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Začátkem března Škoda Auto oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu a zastaví export aut do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.
Největší evropský výrobce automobilů mění strategii. Jednotlivé značky by se měly lišit zejména designem. Pod kapotou by ale měly být podobné. Cílem by měla být větší efektivita a lepší připravenost na dobu elektromobility, uvádí šéf VW Thomas Schäfer v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.Šéf Volkswagenu: Konkurence Škody a VW je nesmysl. Musíme bojovat s ostatními
Zprávy z firem
Automobilky v Česku vyrobily v prvním pololetí téměř 607 tisíc osobních aut, což je meziročně o 8,5 procenta méně. Díky silnému květnu a červnu ale umazaly dvojciferný pokles ze začátku roku. V samotném červnu produkce stoupla o 21,6 procenta na 125 374 vozů, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.Situace s čipy se lepší, výroba aut postupně ožívá
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?