Reklama

Saúdové uvedli do provozu nové aerolinky Riyadh Airlines, létat budou do více než stovky zemí

Rijád spouští nové aerolinky Riyadh Airlines
iStock
 ČTK

Saúdskoarabský korunní princ Muhammad bin Salmán oznámil zahájení provozu nové národní letecké společnosti Riyadh Airlines. Informovala o tom saúdskoarabská agentura SPA. Letecká společnost má do roku 2030 obsluhovat více než stovku destinací po celém světě, chce přitom těžit z polohy království mezi Evropou, Asií a Afrikou.

Reklama

Počítá se s tím, že díky nové letecké společnosti vznikne 200 tisíc přímých a nepřímých pracovních míst. K růstu hrubého domácího produktu z aktivit mimo ropný sektor by Riyadh Airlines měla přispět sumou 20 miliard dolarů (444,2 miliardy korun).

Leteckou společnost bude řídit Tony Douglas, bývalý šéf aerolinek Etihad. Firma bude sídlit v metropoli Rijádu. Vlastní ji saúdskoarabský státní investiční fond PIF. Fond má aktiva v hodnotě přesahující 600 miliard dolarů a je hlavním motorem snahy království o diverzifikaci ekonomiky a odklon od ropy.

Nové aerolinky může čekat tvrdé soupeření o cestující s regionálními lídry, jimiž jsou Emirates, Qatar Airways a Turkish Airlines, napsala agentura Reuters.

Vyrazit letošní zimu do Asie vyjde draho. Zvýšený zájem cestovatelů, který se dostavil po konci koronavirových omezení, podražil letenky o desítky procent.

Předražené letenky. Jde o nový normál, nebo bude lépe?

Kombinace konce covidových restrikcí v Asii, uzavření ruského vzdušného prostoru evropským dopravcům, nedostatek letadel a růst nákladů přinesl koktejl, který pro cestovatele letošní zimu znamená vysoké ceny letenek. Drahé jsou především cesty do Asie.

Přečíst článek

Letadlo Aeroflotu

Zdeněk Pečený: Proč nás aerolinky berou na hůl?

Letenky z Prahy patří poslední dobou k těm nejdražším v Evropě. U delších letů se při odletu z jiného evropského města dají ušetřit desetitisíce korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme