Reklama

Až na šroubky. Rusové kvůli sankcím rozebírají odstavená letadla na náhradní díly

Letadlo ruské letecké společnosti Aeroloft
ČTK
 ČTK

Ruské letecké společnosti včetně státního Aeroflotu rozebírají letadla, aby si zajistily náhradní díly, které nemohou kvůli západním sankcím koupit od zahraničních dodavatelů. Agentuře Reuters to řekly čtyři zdroje z oblasti letectví. K této praxi bude podle předpovědí odborníků bude docházet v dosud nevídaném rozsahu.

Reklama

Tento postup je v souladu s doporučením ruské vlády z června, v němž jeho autoři nabádají, aby letecké společnosti využily některé svoje stroje na náhradní díly a tímto způsobem zajistily, že zbytek letadel vyrobených v zahraničí bude moci létat alespoň do roku 2025. Kvůli sankcím zároveň ruští dopravci poskytují méně letů, což znamená, že odstavená letadla mohou posloužit na náhradní díly.

Finnair, ilustrační foto

Aerolinky se potýkají s uzavřením ruského leteckého prostoru. Dálkové lety prudce zdražují

Na finského národního dopravce tvrdě dopadl covid a teď i uzavření ruského vzdušného prostoru. Lety do Asie se protáhnou o hodiny a ceny letenek se zdvojnásobily. 

Přečíst článek

Aeroflot odstavil a nechává rozebírat nejméně dva své stroje, a sice dopravní letadlo Suchoj Superjet 100 a téměř nový Airbus A350, sdělil Reuters informovaný zdroj. Zařízení bylo odstraněno také z několika Boeingů 737 a Airbusů, poněvadž dopravce potřebuje náhradní díly pro svá jiná letadla stejného modelu.

Většinu strojů ruské flotily tvoří zahraniční dopravní letadla, na dílech ze zahraničí ale silně závisejí i letouny Suchoj ruské výroby. Podle již zmíněného zdroje se nejméně z jednoho letounu Suchoj Superjet musel vyjmout motor, aby jiný stroj stejného modelu mohl pokračovat v létání. Motory se však podle odborníků z oblasti letectví prohazují mezi jednotlivými letouny běžně.

Virgin Atlantic, letadlo, ilustrační foto

Nejhorší aerolinky podle rušených letů? Vedou Virgin Australia a KLM

Po obrovském nárůstu zájmu lidí cestovat po konci proticovidových omezení ve světě a nedostatku zaměstnanců letišť a aerolinek se tisíce turistů v hlavním dovolenkovém období dostaly do potíží kvůli rušeným letům. Agentura Bloomberg zanalyzovala letecké řády 19 velkých světových aerolinek a podíly odvolaných letů. Který dopravci si vedli nejhůře a kteří nejlépe?

Přečíst článek

Podle jiného zdroje z leteckého průmyslu bude už po jednom roce sankcí pro Rusko výzva, aby udrželo moderní letadla v chodu, přestože země má solidní inženýrskou základnu. Novější generace letadel, jako je A320neo, A350 nebo Boeing 737 MAX a 787, mají totiž technologii, kterou je zapotřebí neustále aktualizovat.

Asi 80 procent flotily Aeroflotu tvoří Boeingy a Airbusy. Na konci loňského roku měl Aeroflot k dispozici 134 Boeingů, 136 Airbusů a necelých 80 strojů Suchoj Superjet 100. Podle zjištění agentury Reuters, které vychází z dat webu Flightradar24, asi 50 letadel ruského dopravce neboli 15 procent jeho flotily od konce července nevzlétlo. Asi tři měsíce nelétají také tři ze sedmi Airbusů A350, a to včetně stroje, který je nyní podle informací Reuters rozebírán.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme