Reklama

Přepravce zahrnulo tradiční, násobné množství balíků. Nápor ještě přijde

AlzaBox
Alza
 ČTK

Počty přepravovaných balíků se na přelomu listopadu a prosince u kurýrních firem zvýšily o 50 až 100 procent. Vrchol sezony očekávají v následujících dvou pondělcích. Internetové obchody v současnosti mají až trojnásobné tržby proti zbytku roku. Vyplývá to z informací přepravních firem.

Reklama

"V předvánočním období se počet zásilek ve srovnání s běžnou částí roku navyšuje až trojnásobně. Tento vývoj vidíme i v letošním roce. Největší poptávka standardně přichází s Black Friday a drží se až do poloviny prosince. Během letošního Black Friday o minulém víkendu jsme zpracovali vice než 1,4 milionu zásilek, meziročně jde o 13,5 procentní nárůst," řekl mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa.

Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů

Black Friday a výprodej? Zapomeňte, slevy jsou jen deset až 15 procent, tvrdí Hlídač shopů

Výše reálných slev v tuzemských internetových obchodech se při letošní akci Black Friday zatím pohybuje nejčastěji mezi deseti a 15 procenty, což je zhruba stejně jako loni. Někteří obchodníci přitom inzerují slevy až čtyřnásobně vyšší. Vyplývá to z údajů projektu Hlídač shopů. Black friday vyvrcholí v pátek 25. listopadu, část obchodníků slevy spustila již dříve tento měsíc.

Přečíst článek

Rostoucí počet balíků z internetových obchodů je podle generálního ředitele DPD Miloše Malaníka spíš překvapivý, protože již během roku bylo patrné, že lidé začínají kvůli inflaci a drahým energiím šetřit. Dobrým příkladem je podle něj snížený zájem o zimní pneumatiky, kterých firma loni přepravovala více. "I přes letošní teplejší říjen se domníváme, že řidiči šetří a nákupy buď odložili, nebo používají starší pneumatiky," dodal.

Internet podle analytika srovnávače Heureka Michala Buzka čekají z pohledu objednávek i útrat nejsilnější dva týdny v roce. "První a druhé prosincové pondělí se v loňském roce vyrovnalo prodejům během listopadového pátku Black Friday. Očekáváme proto, že i letos pondělí 5. a 12 prosince budou opět rekordní,“ řekl .

Kyberbezpečnost

Online útoky na běžné lidi sílí. Podvodníci zneužívají Vánoce i inflaci

S blížícími se svátky roste množství pokusů o podvod při online nákupu. Nejčastěji vše začíná e-mailem, který se tváří jako zpráva od přepravce o drobném doplatku za zásilku. Končí to ale i vyluxovaným kontem. Například ČSOB kvůli tomu spustila osvětovou kampaň, jejímiž antihrdiny jsou podvodníci Volači a Klikači.

Přečíst článek

"Loni bylo z pohledu přepravených zásilek nejsilnější druhé prosincové pondělí, a tento den jako jeden z vrcholů sezony očekáváme i letos,“ dodal výkonný ředitel Balíkobotu Martin Šauer. Podle dat Balíkobotu se v listopadu v Praze proti září prodloužila doba doručení o 16 procent a podobně jsou na tom další velká města, jako je Brno, Plzeň, Ostrava a Olomouc.

Dopravci se na Vánoce většinou připravují zvyšováním kapacit. Například PPL letos přijala ke svým 2000 zaměstnancům dalších 1000 brigádníků. V sezoně doručuje i několik set tisíc zásilek denně a proto má v nejvytíženější dny nasazeno až o 60 procent více aut. Česká pošta letos otevřela nový velký přepravní uzel v Ostravě Mošnově. Aby dárky pod stromeček dorazily včas, stanovila rozhodný den na 21. prosince. Pokud do tohoto data obdrží všechny druhy balíkových zásilek do přepravy, zaručuje jejich dodání do Štědrého dne.

Tržby e-shopů během slevových akcí Black Friday a Cyber Monday stouply i více než o dvojnásobek v porovnání s průměrnými tržbami v letošním roce. Podle ředitele Shopsysu Matěje Kapošváryho tržby byly zhruba srovnatelné s těmi loňskými, tedy na úrovni sedmi miliard korun. Meziroční propady prodejů zaznamenané v posledních čtvrtletích budou pokračovat a poslední kvartál tohoto roku může mít zhruba podobný výsledek jako v roce minulém, dodal.

Reklama na Black Friday v Česku

„Black Friday týden“ vrcholí, hrozí, že Češi si netvoří dostatečné rezervy

Letošní Black Friday mánii se podařilo načasovat na dobu, kdy energetickou krizí vystrašená veřejnost trochu polevila v pozornosti. O to horší ale může být dvojitý šok na začátku roku 2023.

Přečíst článek

Black Friday

Lukáš Kovanda: Slevové akce Black Friday jsou tu. A s nimi i falešné slevy

Už za deset dní, 25. listopadu, nastane letošní Black Friday. Den plný slev, importovaný z USA, se v Česku uchytil v necelém posledním desetiletí zejména v oblasti internetového nakupování. Letos se vyplatí nakupovat zvláště elektroniku. Naopak, s nákupy třeba oděvů je lepší vyčkat na povánoční nebo novoroční slevové akce.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Dalibor Martínek: Jeden hezký příběh končí. Kijonková odešla ze Zásilkovny, bude si užívat peníze

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme