Philip Morris ovládl švédského rivala. Akcie Swedish Match stáhne z burzy
Nadnárodní tabákový gigant Philip Morris International, který vyrábí například cigarety Marlboro, získal ve švédské společnosti Swedish Match více než 90 procent akcií. Firma nyní hodlá takzvaně vytěsnit menšinové akcionáře a stáhnout švédský podnik z burzy. Informovala o tom agentura Reuters.
Společnost Philip Morris v květnu spustila nabídku na převzetí firmy Swedish Match, která švédský podnik ohodnotila na 16 miliard dolarů (zhruba 375 miliard korun). „Těší nás, že jsme získali přes 90 procent firmy Swedish Match, což nám umožňuje iniciovat proces vykoupení minoritních akcionářů k získání zbývajících akcií a požádat o stažení podniku z akciového trhu,“ uvedl šéf PMI Jacek Olczak.
Stát loni získal na spotřební dani z tabákových výrobků 56 miliard korun přesně stejně jako před čtyřmi lety. Sazba daně přitom mezitím vzrostla o třetinu. Pokles výnosu je zřejmě více důsledkem nezdařených daňových změn hlavně v roce 2020, ukázala analýza spotřební daně publikovaná na půdě Katedry hospodářské a sociální politiky Národohospodářské fakulty VŠE.Studie: Kuřáci státu daňové znevýhodnění cigaret spočítali. Přešli na méně zdaněné alternativy
Money
Swedish Match se specializuje na bezdýmný tabák, tedy takový, který se při používání nespaluje. Převzetí pomůže firmě Philip Morris v její snaze o odklon od cigaret. „Tato transakce představuje významný mezník v urychlování našeho společného cíle v podobě budoucnosti bez kouře,“ uvedl Olczak.
Společnost Swedish Match ukončila výrobu cigaret v roce 1999. Nyní nabízí například šňupací a žvýkací tabák či nikotinové sáčky.
Evropská komise (EK) povolila americko-švýcarskému tabákovému koncernu Philip Morris International (PMI), aby převzal švédskou firmu Swedish Match. Dala mu ale podmínku. Musí odprodat logistickou divizi švédského rivala, píše agentura DPA.Philip Morris může převzít švédského rivala
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?