Reklama

Philip Morris může převzít švédského rivala

Philip Morris, ilustrační foto
Wikipedia
 ČTK

Evropská komise (EK) povolila americko-švýcarskému tabákovému koncernu Philip Morris International (PMI), aby převzal švédskou firmu Swedish Match. Dala mu ale podmínku. Musí odprodat logistickou divizi švédského rivala, píše agentura DPA.

Reklama

Philip Morris v květnu nabídl za akcii evropského konkurenta 106 švédských korun (SEK). Před několika dny nabídku zvýšil na 116 SEK za akcii, což firmu ohodnocuje na 176,4 miliardy švédských korun (asi 395 miliard korun). Společnost tak chce snížit svou závislost na prodeji cigaret, protože Swedish Match se specializuje na bezdýmný tabák, tedy takový, který se při používání nespaluje.

EK v úterý obchod schválila. Vymínila si ale, že americká skupina prodá logistickou divizi Swedish Match, SMD Logistics.

Swedish Match zrušila výrobu cigaret v roce 1999. PMI, která se v roce 2008 odštěpila od americké společnosti Altria, si klade za cíl, aby produkty bez kouře tvořily do roku 2025 více než polovinu jejích tržeb.

Philip Morris, ilustrační foto

Výrobce Marlboro za 16 miliard dolarů posílí svou „nekuřáckou sekci“

Nadnárodní tabákový gigant Philip Morris International (PMI) souhlasí s nákupem společnosti Swedish Match, která vyrábí bezdýmný tabák, a to za 16 miliard dolarů (asi 384 miliard korun). Převzetím konkurenta hodlá koncern snížit svou závislost na příjmech z prodeje klasických cigaret a zvýšit podíl tržeb z nekuřáckých výrobků nad 50 procent, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme