Reklama

Nejznámější sendvičový řetězec Subway působící i v Česku je na prodej

Subway zvažuje svůj prodej
iStock
 ČTK

Nejznámější sendvičový řetězec Subway zvažuje prodej společnosti. Oznámil to na svém webu. Jako poradce si k tomuto procesu vybral banku J.P. Morgan.

Reklama

Řetězec, který je jednou z největších světových značek rychlého občerstvení, má přes 37 tisíc restaurací ve více než 100 zemích. Přes pět desetiletí ho vlastní dvojice zakladatelských rodin. První provozovnu firma otevřela v roce 1965 ve městě Bridgeport v americkém státě Connecticut. Všechny restaurace rychlého občerstvení provozují partneři společnosti na základě franšízové licence.

V roce 2021 firma popřela zprávy médií, že se řetězec připravuje na prodej. Téhož roku společnost přepracovala své menu a ve snaze přitáhnout zpět zákazníky investovala do marketingu. Řetězci konkurují hlavně firmy Popeyes, která se chystá i na český trh, a Chick-fil-A.

Růst cen obědů v restauracích se téměř zastavil. Ale i tak mají blízko ke dvěma stovkám

Růst cen obědů v restauracích se téměř zastavil. Ale i tak v Praze stojí přes dvě stovky

Za oběd v restauraci utratili Češi v lednu průměrně 178 korun, což bylo o 20 haléřů více než v prosinci. Růst cen tak výrazně zpomalil, vyplývá z aktuálního průzkumu společnosti Edenred. Meziročně obědy zdražily o 16 procent. Prodeje obědů v restauracích nebo skrze rozvážkové služby byly v lednu asi o 30 procent nižší než v roce 2019, uvedla firma.

Přečíst článek

V Česku Subway působí od roku 2004. Má zde 11 provozoven, a to v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci.

Cena? Přes deset miliard dolarů

Jak již dříve uvedl deník The Wall Street Journal, hodnota společnosti by mohla činit více než deset miliard dolarů (přes 222 miliard korun). Proces je teprve v počáteční fázi. Očekává se, že prodej by mohl přilákat jak firemní zájemce, tak soukromé investiční firmy. Je však stále možné, že k prodeji nakonec nedojde.

Podle výzkumné společnosti Technomic tržby společnosti v USA v roce 2021 činily 9,4 miliardy dolarů, meziročně stouply o 13 procent. Podle počtu provozoven byl Subway největším restauračním řetězcem v USA.

KFC v Praze

Ze sítě KFC v Rusku je Rosticʼs. Nastane úprk jeho příznivců?

V Moskvě začali přejmenovávat restaurace z řetězce KFC. Na místo dosavadních firemních štítů pracovníci instalují nápisy Rosticʼs, uvedl server Meduza. O "rebrandingu" restaurací informovala také státní agentura TASS.

Přečíst článek

Zdeněk Pohlreich

Pohlreich: Krize nastane, až prázdné podniky nebudou chtít ani Vietnamci

Zdeněk Pohlreich se vrací na televizní obrazovky. Jen převlékl kabát. Nově se s ním budou potkávat diváci Novy. Tentokrát ale nebude zachraňovat podniky před krachem, ale vybírat ty nejlepší. O českou gastronomii se neobává, i když jak říká nyní je gastro byznys jako jízda na tygrovi.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Takhle se vaří v jídelně v Dlouhé ulici

Kam na oběd levnější než v jídelně poslanců? Na tácek do Dlouhé ulice

Přečíst článek
U Rozvařilů servírují svíčkovou za 135 korun

Levnější než McDonald´s. Našli jsme svíčkovou se čtyřma za 135 korun v centru Prahy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme