Reklama

Naděje pro Botas. Legendární značku chtějí koupit zlínské Vasky

Botas
ČTK
 ČTK

Obuvnická firma Vasky mladého podnikatele Václava Staňka ze Zlína chce koupit značku Botas, která je od letoška v likvidaci. S majitelem Botasu jedná o podmínkách. Peníze na odkup chce získat výprodejem některých svých modelů, uvedl Staněk.

Reklama

Firma obuv pod názvem Botas vyráběla ve Skutči na Chrudimsku od roku 1963. Nyní je v likvidaci, podle vedení podniku neustála zdražení energií i nedostatek kvalifikovaných pracovních sil.

„Díky hodnotám, které se stávajícími majiteli Botas sdílíme, se nám otevřela možnost značku odkoupit. Zájem jsme projevili a vypadá to, že jsme na dobré cestě. Avšak nyní nemáme dostatek prostředků na její odkup. Proto jsme se rozhodli udělat Vasky výprodej pro Botas. Od toho si slibuji, že se nám nakonec podaří tento sen uskutečnit,” uvedl Staněk.

Některé modely bot firmy Vasky jsou zlevněné až o 33 procent. Podle Staňka by mělo stačit prodat 8000 párů, aby zlínská společnost mohla značku Botas koupit a pokračovat ve výrobě, jen pod jiným majitelem.

Dělnice pracuje na výrobě boty ve firmě Botas (na snímku z 9. července 2019), která ve Skutči na Chrudimsku funguje 70 let.

Konec tradičních botasek? Výroba ve Skutči kvůli krizi skončila

Ve Skutči na Chrudimsku byla uzavřena výroba obuvi značky Botas. Důvodem bylo podle majitele firmy Františka Nestávala výrazné zdražení energií i nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Uvedl to dnes server Seznam Zprávy. Nestával serveru řekl, že zvažuje přesun výroby i prodej značky. Rozhodne se v následujících měsících. Firma Botas propustila část ze 70 zaměstnanců.

Přečíst článek

Když jsem Vasky zakládal, dal jsem si za cíl, aby v Česku i nadále žila poctivá ševcovina. Aby české boty zůstaly součástí naší země, nikoli jen její historie. Firma Botas byla jedním z důvodů, proč jsem věřil, že je to reálné. Proto jsem zavolal majiteli firmy hned poté, co jsem se dozvěděl, že je značka v likvidaci. Rychle jsme našli společnou řeč,” uvedl Staněk.

Václav Staněk z Vasky chce koupit legendární značku Botas. Zatím na ní nemá dost peněz ČTK

Původně se firma jmenovala Botana a vznikla v roce 1949 sloučením menších znárodněných podniků ze Skutče a okolí. Značka Botas je spojením slov bota a Skuteč. V 90. letech společnost měla obraty i stovky milionů korun, ale někdy i ztráty desítky milionů korun. Vyráběla statisíce párů bot ročně pro firmy Puma, Jofa a Salomon, jenže na nich měla nízké marže.

Produkce postupně klesala na desítky tisíc párů ročně. Kolem 80 procent z celkové výroby připadalo na sportovní obuv, firma se zaměřovala na lední hokej, krasobruslení, lyžování, letní a halové sporty.

Výroba botasek v závodě ve Skutči v únoru 2013.

Výroba botasek po šedesáti letech definitivně končí. Firma je v likvidaci, prodej značky nevyšel

Výrobce obuvi Botas ze Skutče na Chrudimsku je v likvidaci. Rozhodla se k ní vlastnická společnost Benal, vyplývá z dokumentu ve Sbírce listin. Výroba obuvi značky Botas byla zastavena, jak dříve uvedl server Seznam Zprávy, důvodem bylo výrazné zdražení energií i nedostatek kvalifikovaných pracovních sil. Firma Botas propustila část ze 70 zaměstnanců.

Přečíst článek

Městské botasky firma vyráběla od roku 2009, na kolekcích Botas 66 podnik deset let spolupracoval s designéry, kteří na každou sezonu připravovali nové modely. Číslo odkazuje na rok 1966, kdy botasky získaly po stranách jeden široký pruh, který ho odlišuje od jiných značek.

Ještě v roce 1991 podnik zaměstnával 2400 lidí, o deset let později měl o polovinu méně pracovníků. Do současnosti pak klesl počet pracovníků na sedm desítek. Jediným akcionářem Botasu je společnost Benal.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme