Reklama

Musk: Továrny Tesly v Austinu i u Berlína jsou jen dvě velké černé díry na peníze

Elon Musk
ČTK
Veronika Kudrnová
vku

Dvě továrny Tesly na dvou kontinentech letos s velkou pompou spustily provoz, vzduchem létaly konfety a zářivé úsměvy Elona Muska nebraly konce. A střih. Pár měsíců poté šéf automobilky a nejbohatší člověk planety o fabrikách v Austinu a u Berlína prohlašuje, že jsou jen gigantickými kamny na spalování peněz. Důvod? Závody kvůli výpadku dodávek komponentů téměř nevyrábějí, píše CNBC.

Reklama

Továrny v texaském Austinu a u Berlína nyní „prodělávají miliardy dolarů,” řekl Musk v rozhovoru pro oficiální fanouškovský klub Tesla Owners Silicon Valley. Oba závody Musk označil za „pece na spalování peněz“. „Ten hukot, který se z nich line, to je zvuk hořících peněz,” řekl.

Otevření závodů provázela velká sláva – zejména v té německé, která je první gigafactory Tesly na evropském kontinentě. Kvůli výpadkům v dodávkách ale nyní téměř nevyrábějí. „Mají spousta nákladů a téměř žádný výstup. Nakopnout výrobu v Berlíně a Austinu, stejně jako dostat do sedla zpět továrnu v Šanghaji, to jsou naše priority. Všechno ostatní je nepodstatné,” cituje Muska server CNBC.

Elon Musk

Zaměstnanci SpaceX otevřeně zkritizovali Muska. A stálo je to místo

Kritizovat šéfa a obviňovat ho ze zastrašování a šikany zaměstnanců se jednoduše nevyplácí. Přesvědčila se o to nejméně pětice zaměstnanců vesmírné společnosti SpaceX, která v otevřeném dopise kritizovala svého šéfa Elona Muska. A stálo ji to místo, napsala agentura Reuters.

Přečíst článek

Důvodem jeho rozčarování jsou výpadky v dodavatelských řetězcích, s nimiž se automobilky i jiné sektory potýkají po celou dobu trvání koronavirové pandemie. „Poslední dva roky byly naprostou noční můrou, chyběla jedna věc za druhou, a ještě jsme se z toho nedostali,” říká Musk.

Problémy s bateriemi

Tesla stále nedokončila výrobu baterií s označením 4680, které měla v Austinu montovat do Modelu Y. Místo toho chce SUV osazovat starším typem baterií 2170, ale nemá na to v příslušné továrně nástroje. Ty se zasekly v přístavu v Číně. Komplikace střídá komplikaci. 

„Pouze snaha udržet továrny v provozu v posledních několika letech bylo velmi obtížné, výpadky v dodávkách byly vážné, ale nyní je situace extrémně vážná,” dodal Musk. 

Nabíjecí stanice

AAA: Ojeté elektroauto se prodává nejčastěji za 800 tisíc korun

Během šesti let počet ročně prodaných ojetých automobilů s elektrickým motorem stoupl osmkrát, podíl na trhu ale stále mají mizivých 0,11 procenta. Největší hráč na trhu použitých automobilů Aures a její síť AAA auto proto očekává další růst zájmu – a to i přes zvyšující se ceny elektrických ojetin –, záležet bude zejména na tom, jak dopadne plán EU na zákaz spalovacích motorů od roku 2035, vůči kterému se v úterý negativně postavilo Německo.

Přečíst článek

Berlínská gigafactory je na tom, zdá se, o něco lépe, protože je uzpůsobena na osazování vozů starším typem baterií, ale také jí chybí mnohé díly a výroba je nicotná. 

Problémy se nabalují a o tom, že „jde do tuhého”, hovoří i plán Tesly do tří měsíců propustit desetinu zaměstnanců pracující za fixní mzdu. Automobilka plánuje nabrat víc těch, kteří jsou placení od hodiny. 

Navzdory problémům zůstávají výrobní cíle automobilky ambiciózní. V dubnu Musk řekl, že letos hodlá vyrobit 1,5 milionu vozů, i když zároveň varoval, že jejich dodací lhůty zákazníkům se prodlouží. Loni automobilka překvapila a své zákazníky našel téměř milion vozů.

Tesla Model 3

Dva roky s modelem 3 od Tesly: Úspora sto tisíc korun a nulová potřeba servisu

Úspora desítek tisíc korun za rok oproti standardním vozům, více her, Netflix a také neustálá aktualizace vozu. To uživatel modelu 3 od Tesly Jan Shejbal řadí k pozitivům. Negativa? Moc jich není, ale i ta se najdou.

Přečíst článek

Elektromobil, ilustační foto

Studie: Do šesti let budou elektromobily tvořit třetinu trhu

Podíl elektromobilů na globálním prodeji aut by se díky růstu poptávky na většině velkých trhů mohl do roku 2028 vyšplhat na 33 procent.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme