Reklama

Legendární Fiat 500 se téměř neprodává. V Srbsku místo něj budou vyrábět elektromobily

Továrna v srbském městě Kragujevac
ČTK/AP
 ČTK

Automobilka Stellantis v Srbsku ukončí léta klesající výrobu modelu Fiat 500 L. Majitel továrny ve městě Kragujevac se ji chystá přestavět a od roku 2024 v ní vyrábět elektromobily.

Reklama

V srbské dceřiné firmě italského koncernu Fiat Chrysler (FCA), který je od roku 2021 součástí skupiny Stellantis, pracuje zhruba čtyři tisíce lidí. Vedení společnosti je ve čtvrtek vyzvalo, aby se v příštích sedmi dnech přihlásili na práci do podniků Stellantisu na Slovensku, v Polsku, v Itálii a v Německu. Bělehradská média ale s odvoláním na odbory informovala, že možnost jít pracovat do firemní továrny v zahraničí dostane jen kolem 200 zaměstnanců.

Fiat Chrysler měl v Kragujevaci podle dřívějších zpráv médií na letošek naplánovanou výrobu jen 20 tisíc vozů. Výrobní kapacita by tak byla využita zhruba z deseti procent.

Fiat převzal v roce 2008 srbskou automobilku Zastava, která vyrábí vozy na základě jeho staré licence. Italská automobilová skupina ve firmě vlastní 67 procent, 33 procent akcií společnosti je stále v majetku srbského státu.

Letiště Bělehrad

Cesta Rusů na Západ vede nyní přes Srbsko. Ceny letenek neřeší

Neutrální postoj srbské vlády k ruské invazi na Ukrajinu vytvořil z Bělehradu vstupní bránu Rusů na západ. Jen během posledních dvou týdnů došlo kvůli nárůstu poptávky na navýšení přepravní kapacity mezi Ruskem a Srbskem o 50 procent, upozorňuje agentura Bloomberg.

Přečíst článek

San Jose

Po Balkánu míří developer UDI Group také do Latinské Ameriky. Chystá tam miliardové investice

Český developer míří do Latinské Ameriky. UDI Group plánuje v Panamě, Kostarice nebo Kolumbii investovat v následujících čtyřech letech řádově tři miliardy korun. Jen investice do prvního projektu v Kostarice přestavuje více než 350 milionů korun.

Přečíst článek

 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme