Reklama

Kuře táhne víc než hovězí. KFC má v Česku nejvíc poboček

KFC v Praze
Dušan Kütner / Newstream

Nejširší sítí rychlého občerstvení v České republice je KFC se 114 restauracemi, o pět méně jich má konkurenční McDonald´s. Řetězce se letos plánují rozrůst většinou o několik nových poboček. Vyplývá to z ankety mezi fast food řetězci.

Reklama

KFC by si tak mělo prvenství v počtu restaurací udržet i nadále. Kromě expanze chtějí sítě investovat do digitalizace nebo udržitelnosti. Přes pandemii koronaviru a související opatření se lidé do restaurací vrátili, vzrostl ale zájem o objednávky s sebou nebo bezkontaktní služby.

Takhle vypadá spolupráce KFC a společnosti Beyond Meat na nabídce kuřete vyrobeného na rostlinné bázi.

KFC nabídne na zkoušku rostlinné kuře. Ale pozor, není vegetariánské

K malé gastrorevoluci se schyluje v jedné z největších světových sítí s rychlým občerstvením KFC. Od pondělí začne po celých Spojených státech po omezenou dobu nabízet k tradičnímu kuřeti z masa a kostí i kuřecí maso vyrobené na rostlinné bázi od společnosti Beyond Meat. Její výrobky je možné koupit i v některých obchodech v Česku. Maso na rostlinné bázi už v tuzemsku nabízí Burger King, kde nyní tvoří asi tři procenta prodejů a firma hodlá podíl nadále zvyšovat.

Přečíst článek

„KFC, které patří pod společnost AmRest, se v letošním roce plánuje rozrůst o pět až sedm nových restaurací. Dostupné chce být nejen ve velkých městech, ale i těch menších,” uvedl ředitel KFC pro ČR, Rakousko a Německo Libor Hubík.

Největší investice letos podle něj připadnou na expanzi. Další peníze jsou vyčleněné na vylepšení samoobslužných kiosků a zvýšení jejich počtu. KFC investuje i do své aplikace, aby byla uživatelsky přívětivější, dodal. Pandemie změnila podle Hubíka přístup lidí k návštěvám restaurací, dávají přednost službám, při nichž omezí kontakt s obsluhou. „A tento trend bude pokračovat i v následujících letech. Předpokládáme, že zvýšený zájem o bezkontaktní služby a take-away (objednávka s sebou) neopadne,” řekl.

Kuře nebo kráva?

Restaurace McDonald´s mohou v tuzemsku lidé navštívit na 109 místech, letos by jich mohlo přibýt dalších pět, uvedla ředitelka komunikace a PR McDonald’s ČR a SK Jitka Pajurková. Společnost se hodlá i letos věnovat ekologickým tématům, vyřadí například poslední plastový kelímek v nabídce používaný na zmrzlinu McSundae a napříště ho zákazníci dostanou v papírovém. Firma chce také vyřadit plastové víčko u salátů.

Při nouzovém stavu musely být restaurace pro zákazníky zcela uzavřené. Mohly mít otevřená pouze výdejní okénka.

Vítězové a poražení. V pandemii se nejlépe dařilo kavárnám, nejhůř hospodám

Omezení provozu na jaře a prudký nárůst nákladů decimovaly gastro podniky i loni. Celoroční tržby sice překonaly předchozí rok 2020 o 18 procent, i tak se ale zastavily pod hodnotami předcovidového roku 2019.

Přečíst článek

McDonald´s chce podle Pajurkové nadále zpříjemňovat lidem pobyt v restauracích, pomoci má rozšíření roznášky jídla ke stolu z kaváren McCafé. Tato služba už delší dobu funguje u ostatních objednávek, například hamburgerů či hranolek. „Budeme i nadále pokračovat s digitalizací venkovních menu-boardů spolu s navyšováním počtu restaurací, které nabízejí takzvaný dual-line, tedy dvě souběžné cesty s možností objednání jídla z auta,” doplnila Pajurková.

Přibude i Burger Kingů

Pod hlavičkou AmRest v ČR funguje také 30 restaurací Burger King. „Letos bychom rádi otevřeli pět nových – nejen v Praze, ale také třeba v Karviné,” uvedl ředitel značky Burger King pro Česko a Slovensko Jakub Krampera. Návštěvnosti poboček podle něj pomohlo, že většina obchodních center zařídila sezení pro zákazníky s dokončeným očkováním nebo dokladem o prodělání nákazy v posledním půl roce.

Z restaurací rychlého občerstvení v ČR dále funguje například americká síť Subway, která má v tuzemsku podle informací na svém webu třináct provozů. Český řetězec Bageterie Boulevard zahrnuje zhruba 50 poboček.

Hranolky u McDonald´s v Japonsku začaly být nedostatkovým zbožím

Gastrotragedie v Japonsku. Došly hranolky u McDonalda

Hranolky jen v nejmenších porcích a jedny na osobu. Tak daleko došla krizová situace u jednoho z největších světových řetězců rychlého občerstvení na světě McDonald´s v Japonsku. Důvodem opatření, které vstoupí v platnost v pátek na Štědrý den, jsou opakovaně zpožděné dodávky ze Severní Ameriky. Opatření se dotkne přibližně 2900 obchodů McDonald's po celém Japonsku.

Přečíst článek

Vegan bowl

Vegani slaví svátek. Jejich řady se rozrůstají, ale jedí opravdu zdravě?

První listopadový den je svátkem všech veganů. Je tomu tak od roku 1994, tehdy na 1. 11. připadlo 50. výročí založení Britské veganské společnosti. Ano, něco co vnímáme jako velmi moderní stravovací trend, který bují posledních pár let, má poměrně hlubokou historii. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme