Reklama

Johnson & Johnson končí s prodejem kontroverzního dětského pudru

Johnson & Johnson, ilustrační foto
iSTock
Petra Jansová
pej

Společnost Johnson & Johnson neustála mediální tlak. Po 130 letech se rozhodla ukončit prodej dětského pudru vyrobeného na bázi mastku. Na celém světě bude nyní prodávat jen ten z kukuřičného škrobu. Na výsledek vleklých sporů upozornila agentura Reuters.

Reklama

„Došli jsme k rozhodnutí, že dětské pudry budeme vyrábět již pouze na bázi kukuřičného škrobu,“ uvedlo vedení společnosti v oficiálním prohlášení.

To přišlo po více než dvou letech, kdy se firma ukončila prodej produktu ukončit na trzích ve Spojených státech, kde čelila desítkám tisíc žalob.

„Stojíme pevně za nezávislými vědeckými analýzami, které prováděli během posledních desetiletích lékařští odborníci z celého světa a které potvrzují, že dětský pudr vyrobený na bázi mastku je bezpečný, neobsahuje azbest a nezpůsobuje rakovinu,“ stojí dále v oficiálním prohlášení firmy.

Dosluhující premiér Bors Johnson

Horší než v Česku. Britský zdravotní systém kolabuje, chybí doktoři i sestry

V britském zdravotním systému v současnosti chybí 12 tisíc lékařů a 50 tisíc zdravotních sester. Podle odborníků přitom vláda nemá jasný plán, jak situaci řešit.

Přečíst článek

Právě kvůli původnímu složení dětského pudru společnost ve Spojených státech a Kanadě čelila obvinění desítek tisíc žen, které tvrdily, že kvůli přítomnosti azbestu v dětském pudru onemocněly rakovinou vaječníků.

Agentura Reuters upozornila na to, že interní záznamy společnosti přinejmenším od roku 1971 potvrdily, že jak surový mastek, tak i hotový pudr obsahovaly stopové množství azbestu. Firma tato obvinění opakovaně odmítala.

V říjnu firma vytvořila dceřinou společnost LTL Management, které postoupila své nároky na mastek, tu posléze uvrhla do konkurzu, což zastavilo probíhající soudní spory.

Ještě před uvalením do konkurzu čelila společnost žalobám ve výši 3,5 miliardy dolarů. V dubnu neuspěl návrh akcionářů požadující ukončení celosvětového prodeje dětského pudru z mastku.

Johnson's Baby Powder se prodává již téměř 130 let.

Starbucks v Praze na Václavském náměstí

Starbucks v Rusku končí. Bolet ho to bude méně než McDonald’s

Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu. V pondělí to firma podle zahraničních médií sdělila svým asi dvěma tisícům zaměstnanců.

Přečíst článek

Ostrov Murter ve střední Dalmácii.

REPORTÁŽ: Cenové „drama“ v Chorvatsku? Malé pivo stojí 48 korun, rodinný oběd i dva tisíce

Stejně jako další země i Chorvatsko trápí rekordní inflace. Ta vyšplhala už ke 12 procentům. Přestože razantně zdražily potraviny, energie, pohonné hmoty i služby, je dovolená u Jadranu pro Čechy i nadále finančně únosná. Radíme ale nepřepočítávat, a to hlavně v restauraci. I přes razantní nárůst cen ale místní hovoří o rekordní sezóně.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme