Reklama

Výrobce skelné vaty z Litomyšle měl zisk 1,5 miliardy

Saint-Gobain Adfors v Litomyšli
ČTK
 ČTK

Společnost Saint-Gobain Adfors se sídlem v Litomyšli, která vyrábí stavební materiály, vloni dosáhla zisku po zdanění 1,507 miliardy korun. Výsledek je o 57 milionů korun nižší než v roce 2020. Tržby firmy z prodeje vlastních výrobků a služeb meziročně vzrostly o 930 milionů korun na 8,743 miliardy korun, vyplývá to z výroční zprávy firmy zveřejněné ve Sbírce listin. Vyšší zisky při nižších výnosech dosáhla společnost v letech 2017 a 2018. Provozní výsledek hospodaření se minulý rok snížil o 11 procent na 1,798 miliardy korun.

Reklama

„V roce 2021 se v prodeji dařilo celému výrobkovému portfoliu,“ uvedli jednatelé Pavel Semirád a Miloš Pavliš. Firmě rozšířila teritoria prodeje technických tkanin, a investovala do vývoje sklovláknitých tapet.

Firma dodává sklovláknité mřížkové tkaniny pro výztuhy fasád zvané perlinky, pásky určené na spoje sádrokartonových desek, sklovláknité tapety a výztuže do asfaltových vrstev. Společnost se také rozhodla rozšířit výrobní kapacitu sklovláknitých vliesů. Druhá linka byla zprovozněna na konci roku 2021.

Firma spustila linku za miliardu

Letos společnost spustila novou automatizovanou linku na výrobu netkaných textilií za miliardu korun, zdvojnásobila tím jejich kapacitu. Příprava projektu trvala tři roky, bylo nutné vykoupit pozemky, získat kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA). Nová hala s linkou pojmenovanou Sázava stojí na ploše 4700 metrů čtverečních. Linka má 100 metrů, dalších 50 metrů je balicí část.

Takto bude v budoucnu vypadat Nová Krč.

Stavba metra D zásadně promění Prahu. V okolí trati vyrostou tisíce bytů za miliardy

Tisíce městských bytů, nové čtvrti i parky vzniknou poblíž plánované linky D pražského metra. Podívejte se, jak se promění frekventovaná ulice Novodvorská a jak bude nově vypadat Písnice.

Přečíst článek

Většina produkce směřuje na vývoz. Tržby z prodeje výrobků do zahraničí loni dosáhly 7,894 miliardy korun, v ČR 685 milionů korun. Válečný konflikt na Ukrajině by se firmy neměl dotknout, nemá významné obchodní vztahy se společnostmi z Ukrajiny, Ruska ani Běloruska.

V roce 2021 dosáhl průměrný přepočtený počet zaměstnanců 2279, což je o dva méně než rok předtím. Mzdy se stejně jako rok předtím meziročně zvýšily o 3,5 procenta. Litomyšlský závod patří mezi největší zaměstnavatele v regionu.

Firma v Litomyšli existuje od roku 1950, dříve působila pod jménem Vertex. Od roku 1998 ji vlastní francouzská skupina Saint-Gobain. Ve svých výrobních závodech v Litomyšli a Hodonicích u Znojma vyrábí a zpracovává skleněná vlákna pro stavebnictví i průmysl.

panelák, Jižní Město

Lukáš Kovanda: Měsíční splátka za panelákový byt? 45 tisíc, to je nová realita

Hypotéky v Česku prudce zdražují. Podle dnes zveřejněných údajů Fincentra Hypoindexu odpovídala průměrná úroková sazba počátkem července 6,24 procenta. Za poslední měsíc tak stoupla o další citelnou 0,53 procenta. Hypotéky jsou nejdražší od počátku milénia. Jsou dražší dokonce i než těsně před globální finanční krizí, jež vrcholila v letech 2008 a 2009. Ta tehdy následně způsobila pokles cen tuzemských nemovitostí.

Přečíst článek

Stavba

Staví se více bytů, ale dostupnější nebudou, míní analytik

Meziměsíčně nižší, avšak ve srovnání s loňským rokem stále velmi dobré, byly výsledky stavebnictví za duben. Dařilo se především pozemní výstavbě, kterou pohání mimo jiné rekordní výstavba bytů, avšak slabší byly tentokrát čísla z inženýrského stavitelství, které po loňské expanzi dál zpomaluje. Základním problémem stavebnictví zůstává nedostatek kvalifikovaných a pomocných pracovníků, prudký růst cen stavebních materiálů, energií i drahé pohonné hmoty, upozorňuje hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme