Reklama

Fastfoodový řetězec Subway zvažuje svůj prodej. Najal si k tomu poradce

Subway zvažuje svůj prodej
iStock
 ČTK

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením Subway zkoumá možnosti svého prodeje. S odvoláním na informované zdroje to napsal deník The Wall Street Journal (WSJ).

Reklama

Firma si podle deníku k tomu najala poradce, hodnota společnosti by mohla činit více než deset miliard dolarů (přes 223 miliard korun).

Proces je teprve v počáteční fázi. Očekává se, že prodej by mohl přilákat jak firemní zájemce, tak soukromé investiční firmy. Je však stále možné, že k prodeji nakonec nedojde.

Subway je jednou z největších světových značek rychlého občerstvení. Má více než 37 tisíc restaurací ve více než 100 zemích, včetně České republiky. Je známý hlavně díky svým sendvičům, jejichž složení si zákazníci mohou dotvořit těsně před nákupem.

Starbucks v Praze na Václavském náměstí

Starbucks si půjčuje bez úroku. Od svých zákazníků

Každý si myslí, že Starbucks prodává kávu. To je sice pravda, ale společnost se chytrým trikem stala neortodoxní bankou, které lidé svěřují peníze, aniž by si je mohli někdy vybrat. Firma tak může hospodařit s 1,7 miliardou dolarů, za které neplatí žádný úrok.

Přečíst článek

Firmu Subway více než 50 let vlastní dvě rodiny zakladatelů. Podle výzkumné společnosti Technomic tržby společnosti v USA v roce 2021 činily 9,4 miliardy dolarů, meziročně stouply o 13 procent. Podle počtu provozoven byl Subway největším restauračním řetězcem v USA.

Média o prodeji firmy spekulovala už vícekrát, naposledy v roce 2021. Tehdy to ale řetězec popřel. Nyní na dotaz WSJ uvedl, že jako soukromá společnost nekomentuje vlastnickou strukturu ani obchodní plány.

Prodej řetězce Subway by byl příznivou zprávou pro fúze a akvizice, které jsou v poslední době nevýrazné, zejména kvůli nestabilitě na trhu a rovněž kvůli obavám z hospodářské recese. Objem těchto transakcí v USA loni podle společnosti Dealogic klesl o 41 procent na 1,5 bilionu dolarů. Zvlášť maloobchodní sektor se potýkal s problémy, protože spotřebitelé změnili skladbu výdajů.

KFC v Praze

Kuře táhne víc než hovězí. KFC má v Česku nejvíc poboček

Nejširší sítí rychlého občerstvení v České republice je KFC se 114 restauracemi, o pět méně jich má konkurenční McDonald´s. Řetězce se letos plánují rozrůst většinou o několik nových poboček. Vyplývá to z ankety mezi fast food řetězci.

Přečíst článek

McDonald's v Kazachstánu nemá náhradu za ruské maso. Z trhu se stáhne

McDonald's se zřejmě stáhne z kazachstánského trhu, nesehnal tam totiž spolehlivého dodavatele masa.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Firma na sdílení kanceláří WeWork

Získá WeWork opět svůj lesk? Firmu chce koupit zpět její zakladatel, nabízí miliardy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme