České dráhy zakončily pololetí ve ztrátě. S novým jízdním řádem přijde zdražení
Skupina Českých drah letos v první polovině roku hospodařila se ztrátou 931 milionů korun. Meziročně je to zhoršení o 714 milionů korun. Ke ztrátě přispěly hlavně rostoucí náklady na energie a materiál, které stouply o miliardy korun. V závěru roku je proto možné, že národní dopravce zdraží jízdné.
Na zvýšení ztráty skupiny se podílela hlavně osobní doprava, která měla ztrátu téměř 1,2 miliardy korun. Stoupla i přes nárůst počtu cestujících, kterých dráhy v prvních šesti měsících roku přepravily 75 milionů, meziročně o 25 milionů více. Důvodem ztráty je podle společnosti stávající systém úhrad od objednatelů veřejné dopravy, kteří při platbách často nezahrnují inflaci.
„V době průměrné inflace kolem tří procent nám tento systém nevadil, dnes je však propad mezi našimi reálnými náklady a platbami od krajů a státu dramatický,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.
Náklady na naftu, elektřinu, stavební práce i opravy vozů rostou neúměrně. Celkem jde o nižší miliardy korun, uvedl nový šéf Českých drah Michal Krapinec.Nový šéf Českých drah Krapinec: Náklady rostou neúměrně, miliardy navíc sami nezaplatíme. Chystá se jednání s kraji
Zprávy z firem
Dopravce zatím i přes rostoucí ztrátu nepřistoupil k redukci spojů ani ke zdražování jízdného.
„Nejdříve se snažíme na změnách v systému úhrad dohodnout s objednateli,“ podotkl Krapinec. Zvýšení cen jízdného však hrozí od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci. Ceny jízdenek mohou stoupnout o deset až 20 procent. Dopravce zvyšuje ceny jízdného na konci roku každoročně, zohledňuje přitom inflaci.
Nákladní dopravce zakončil pololetí ziskem
Nákladní dopravce ČD Cargo měl naopak v pololetí zisk 126 milionů korun. Dopravce meziročně odvezl o 1,4 milionu tun zboží více, čímž o více než půl miliardy vzrostly i výnosy společnosti.
Ačkoliv turisté se letos na paluby letadel vrátili v množství, pod kterým letiště i aerolinky kolabovaly, obchodní cestující se vracejí pomalu. Přitom právě z nich mají letečtí přepravci největší zisky.Aerolinky mají problém. Obchodní cestující se vracejí pomalu
Money
Ziskové byly i ostatní dceřiné firmy skupiny Českých drah, které do hospodaření přispěly sumou 135 milionů korun.
Skupinu Českých drah tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Do skupiny patří i Výzkumný ústav železniční, poskytovatel datových služeb ČD Telematika nebo poskytovatel ICT služeb ČD Informační systémy. Skupina zaměstnává kolem 23 tisíc lidí.
Policie podezírá několik lidí z vedení DPP a lobbistů kolem ze zločinného spolčení, ovšem jejich přímý šéf, ředitel DPP, ve svém křesle dál sedí. Asi aby posílal revizory chytat studenty. Revizoři z dopravního podniku by měli zmizet v propadlišti dějin. I s jeho vedením
Názory
Německé vlaky začnou masivně převážet uhlí, aby mohly uhelné elektrárny vyrábět maximum možné energie. Vedle klimatu to bude mít ještě jeden negativní dopad. Na kolejích ubude vlaků pro osobní přepravu, uvádí německý list Welt am Sonntag.Lidé versus uhlí. Německá vláda dá na kolejích přednost nerostu
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?