Saudi Aramco koupí amerického výrobce maziv Valvoline za 2,65 miliardy dolarů
Americká společnost Valvoline prodá za 2,65 miliardy dolarů (63,5 miliardy korun) svou divizi vyrábějící maziva, chladicí kapaliny a další produkty pro automobilový průmysl saúdskoarabskému producentu ropy a plynu Saudi Aramco. O oznámené dohodě informovala agentura Reuters. Transakci musí ještě schválit regulační úřady.
Valvoline v prosinci oznámila, že oddělí své dvě největší divize. Jednu z nich nyní prodává Aramco, druhá se zabývá opravami automobilů, zejména ve Spojených státech. Výnos z prodeje by měl podpořit expanzi servisních center pro vozidla. Aramco koupí prohlubuje svou sázku na dlouhodobou poptávku po petrochemických produktech.
Pouze pětina domácností v eurozóně během pandemie spořila, vyplývá z analýzy Evropské centrální banky. Znamená to, že většina domácností nemá dostatečnou rezervu proti letošní rapidně stoupající inflaci, uvedla agentura Bloomberg.Průzkum ECB: Většina domácností v době pandemie nenašetřila na nynější období inflace
Money
Divize loni Valvoline přinesla tržby 1,76 miliardy dolarů. To představuje téměř 60 procent tržeb společnosti. Firma uvedla, že výnosy z prodeje použije také na urychlení zpětného odkupu akcií a snížení dluhu.
Společnost Aramco bude vlastnit značku Valvoline pro všechna použití produktů na celém světě. Valvoline si značku podrží pro servis automobilů globálně „mimo Čínu a některé země Blízkého východu a severní Afriky“.
Pouze pětina domácností v eurozóně během pandemie spořila, vyplývá z analýzy Evropské centrální banky. Znamená to, že většina domácností nemá dostatečnou rezervu proti letošní rapidně stoupající inflaci, uvedla agentura Bloomberg.Průzkum ECB: Většina domácností v době pandemie nenašetřila na nynější období inflace
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?