Reklama

Amazon proti vůli vedení čeká historická chvíle. Vznik odborů je na spadnutí

Amazon, ilustrační foto
iStock
Dušan Kütner

Loni to nevyšlo, letos to ale pro zaměstnance Amazonu miliardáře Jeffa Bezose vypadá velmi nadějně. Pracovníci pobočky na Staten Islandu v New Yorku dokázali sebrat dostatek podpisů mezi kolegy, aby mohli uspořádat volby, zda odborovou organizaci – první v Amazonu v USA – chtějí, či ne. Dřívější podobné pokusy neslo vedení Amazonu velmi nelibě a případné volby tak znamenají eskalaci napětí mezi vedením firmy a zaměstnanci, uvedla agentura Bloomberg.

Reklama

Myslím, že tohle bude určitě to, co nás dostane přes celý ten humbuk a staneme se první odborovou organizací pro Amazon," citoval Bloomberg Chrise Smallse, který kvůli tomu založil Amazon Labor Union (ALU), do níž by se měli zájemci hlásit. 

Sám Smalls má dost neblahou zkušenost s Amazonem, který je v USA druhým největším zaměstnavatelem. Pracoval ve firmě více než čtyři roky, než byl v roce 2020 propuštěn za porušení bezpečnostních pokynů týkajících se zpřísnění pravidel v době covidu.

Netflix, ilustrační foto

Netflix, Disney a další služby utratí stamiliardy dolarů za filmy a seriály. Vydělávají na tom i Češi

V boji o diváka značně přituhuje. Jednotlivé streamingové platformy letos utratí na původní obsah 140 miliard dolarů, uvádí odhady amerických investičních bank. Nárůst počtu předplatitelů tomu přitom vůbec nemusí odpovídat.

Přečíst článek

Dostatečný počet podpisů potvrdila i federální agentura National Labour Relations Board, která ve Spojených státech dohlíží na prosazování pracovního práva. „Dostali jsme dostatečnou ukázku podpisů, aby bylo možné pokračovat s peticí od začínajícího odborového svazu Amazonu,“ uvedla agentura v e-mailu.

Volby, pokud budou schváleny, by znamenaly novou eskalaci v bitvě mezi Amazonem a organizovaným dělnictvem, míní Bloomberg. Loni společnost obratně zvrátila snahu o založení odborové organizace v distribučním závodě v Bessemeru v Alabamě.

akciová bublina, ilustrační foto

Technologické akcie zažily nejhorší týden za dvacet let. Hrozí prasknutí bubliny?

Index Nasdaq 100, v němž jsou akcie nejznámějších technologických společností, každý den ztrácel 1 procento hodnoty, uvedla agentura Bloomberg. Tak špatný týden populární sektor nezažil dvacet let. Tehdy přitom splaskla takzvaná dotkom bublina.

Přečíst článek

Jsme skeptičtí, že existuje dostatečný počet legitimních podpisů, a snažíme se zjistit, jak byly ověřeny," uvedla mluvčí Amazonu Kelly Nantelová. „Naši zaměstnanci měli vždy na výběr, zda vstoupí do odborů, nebo ne, a jak jsme viděli jen před několika měsíci, drtivá většina našeho týmu na Staten Island ALU to nepodpořila,“ dodala.

Loni na jaře při hlasování v Alabamě se proti vstupu vyjádřilo 1798 zaměstnanců, pro se jich vyslovilo 738. Na průběh dohlížela celostátní odborová organizace zaměstnanců maloobchodu, velkoobchodu a obchodních domů (RWDSU). K vítězství byla třeba prostá většina. Každopádně i šéf a zakladatel firmy Jeff Bezos jen pár dní po hlasování v dopise akcionářům uvedl, že „Amazon by se měl o své zaměstnance lépe starat“.

Amazon, ilustrační foto
video

Amazon obrací svůj byznys. Otevře kamenný obchod s módou nacpaný chytrými technologiemi

Americký internetový prodejce Amazon letos otevře svůj první kamenný obchod s oblečením, který bude využívat moderní technologie. Mimo jiné zákazníkům za pomoci algoritmu nabídne, co by si měli vyzkoušet, píší světové agentury.

Přečíst článek

Hlasování v Alabamě přilákalo pozornost celostátních i zahraničních médií. Zaměstnance tehdy podpořila i řada celebrit – profesionálních sportovců, hollywoodských hvězd a dokonce i tehdy nově zvolený demokratický prezident Joe Biden. Loňský pokus o založení odborů byl přitom teprve druhým za 26 let existence Amazonu. V roce 2014 se proti podobnému návrhu vyslovili zaměstnanci skladu ve státě Delaware.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme