Reklama

Ředitel Skanska v podcastu Realitní Club: Čeští zákonodárci jen politikaří. Stavební zákon nevěstí nic dobrého

 nst
nst

Tuzemský realitní trh je zamrzlý, podobná situace ale panuje i v okolních státech. Česko se liší jen extrémní délkou stavebního řízení a také množstvím vícenákladů, které padají na hlavu developerů, říká generální ředitel Skanska Residential Petr Michálek v dalším díle podcastu Realitní Club.

Reklama

„Komplikovaná legislativa je evergreenem. Nejde ale jen o developery, neefektivní stavební řízení tíží i veřejnou správu a vlastně všechny, kteří chtějí něco postavit. Ani aktuální dění kolem stavebního zákona ale nevěstí nic dobrého pro budoucnost stavebního řízení,“ říká generální ředitel Skanska Residential Petr Michálek.

Stavět v tuzemsku je mnohem komplikovanější než v dalších zemích, kde Skanska působí. Ať už jde o Skandinávii nebo třeba i Polsko. „Proč se ale naši zákonodárci od nich neinspirují a raději politikaří, netuším,“ říká Michálek.

Komplikovaná legislativa je evergreenem. Nejde ale jen o developery, neefektivní stavební řízení tíží i veřejnou správu a vlastně všechny, kteří chtějí něco postavit.

Ke zbrzdění trhu s rezidenčními nemovitostmi došlo i v dalších státech. Česko není podle Michálka výjimkou.

„Zvýšení hypotečních sazeb jsme pocítili velmi významně. Ale nejenom my, dopadlo velmi významně na celý tuzemský trh,“ dodává. Projekty ale zatím Skanska pozastavit neplánuje.

Letos jsme zahájili tři projekty, které by v souhrnu mohly přinést několik stovek bytů.

„Aby se developeři spolupodíleli na rozvoji lokality, do níž vstupují, je správné. Ale to, co se v současné době přenáší v Česku na jejich hlavu, tedy velké množství vícenákladů, které musí pokrýt, správné není,“ tvrdí Michálek.

Epizodu podcastu Realitní Club s Petrem Michálkem si můžete pustit v úvodu tohoto článku nebo na všech podcastových platformách.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Kristýna Faltýnková: Nejsem ajťák, ale myslím, že digitalizace stavebního řízení do poloviny roku nebude

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme