Reklama

Zpomalení ekonomiky v Číně napomáhá prodeji luxusního zboží z druhé ruky

Prodeje luxusních hodinek.
Pixabay
 ČTK

Zpomalení růstu čínské ekonomiky způsobené pandemií nemoci covid-19 se ukazuje jako výhoda pro Ču Tchaj-ni-čchia, zakladatele tržiště s luxusním zbožím z druhé ruky ZZER, který nyní hledá prostory pro obchod, aby mohl své podnikání rozšířit. Bývalý investor z firmy rizikového kapitálu pozoruje nárůst počtu lidí, kteří chtějí prodat své kabelky Birkin či hodinky Rolex, aby získali peníze, a také prudký růst zájmu kupujících, kteří chtějí luxusní zboží, i když si musejí utahovat opasky.

Reklama

„Stále více lidí si teď uvědomuje, že může prodat své luxusní zboží za nějaké peníze a kupující si všímají, že mohou získat skvělou nabídku,“ řekl agentuře třiatřicetiletý Ču. „Říkají si proč to nezkusit.“

Počet lidí, kteří nabízejí své zboží k prodeji na ZZER, se podle něj od začátku letošního roku meziročně zvýšil o 40 procent. Platforma teď má 12 milionů členů a Ču předpokládá, že letos prodá pět milionů kusů luxusního zboží.

Změna v sektoru luxusního zboží

Tento trend ukazuje na výraznou změnu v čínském sektoru luxusního zboží v hodnotě 74 miliard dolarů (1,9 bilionu korun). Dílčí segment luxusního zboží z druhé ruky v Číně zatím rostl jen pomalu ve srovnání s jinými trhy, jako je Japonsko nebo Spojené státy. Je to hlavně díky preferenci novinek a také kvůli obavám, že člověk by si mohl koupit padělek.

Růžový diamant

V Hongkongu se vydražil nejdražší růžový diamant na světě za 50 milionů

Aukční síň Sotheby´s v Hongkongu prodala za 49,9 milionu dolarů (přes 1,2 miliardy korun) růžový diamant Williamson Pink Star (Williamsonova růžová hvězda) o váze 11,15 karátu. V přepočtu na váhu se tak jedná o nejdražší diamant na světě, uvedla agentura AP. Růžové diamanty patří mezi nejvzácnější a také nejdražší drahé kameny na světě.

Přečíst článek

Změna by mohla mít vliv i na strategie velkých světových výrobců luxusního zboží pro čínský trh, který je pro ně důležitý a kde se teď potýkají s poklesem poptávky. Čínský trh s luxusním zbožím z druhé ruky podle loňského odhadu konzultační společnosti iResearch do roku 2025 vzroste na 30 miliard dolarů z osmi miliard dolarů v roce 2020.

Kancelářská pracovnice Wang Ťia-ning zkoumá možnosti nákupu luxusních výrobků z druhé ruky kvůli své ekonomické situaci. „Moje spotřeba se (letos) určitě sníží, ale stále se mi líbí a nemohu ovládnout touhu to koupit,“ řekla, když stála před stěnou, která zobrazovala luxusní kabelky Louis Vuitton a Gucci ve skladu firmy ZZER.

Trhu budou dominovat místní hráči

Růstu ZZER pomáhají právě takoví zákazníci, jako je Wang. Společnost začala v roce 2016 jako internetová platforma, loni však otevřela i kamenné obchody ve městech Šanghaj a Čcheng-tu a teď hledá další prostory v Pekingu, Kuang-čou a Šen-čenu.

ilustrační foto

Google končí v Číně s překladačem. Už mu toho kvůli tlaku Pekingu moc nezbývá

Po vyhledávači, mapách a mailu přestanou mít zájemci v Číně možnost využívat i překladač od Googlu. Mateřská firma technologické společnosti Alphabet oznámila, že kvůli „nízkému využití” službu zastavuje. Google má s Pekingem napjaté vztahy již léta, upozornil server CNBC.

Přečíst článek

Kromě ZZER patří k dalším předním platformám i místní firmy jako Feiyu, Ponhu a Plum. Každá z nich získala v letech 2020 a 2021 desítky milionů dolarů z fondů rizikového kapitálu s cílem zlepšit postupy ověřování, rozšířit dosah na zákazníky a v některých případech také na to, aby se přesunula z pouhého internetového obchodu i do kamenných provozoven.

Analytici očekávají, že čínskému trhu s luxusním zbožím z druhé ruky budou zatím i nadále dominovat místní hráči. Zahraniční společnosti jako Vestiaire Collective a The RealReal zatím na trh v pevninské Číně nevstoupily. A v nejbližší době to ani nemají v plánu.

Nejprodávanější kategorií na platformách s luxusním zbožím jako ZZER zůstávají kabelky. Ču ale dodává, že rychle roste i prodej hodinek a šperků.

Hongkong

Letenky za euro? Hongkong jde ještě dál. Turistům je dá zadarmo

Přes dva roky trvající přísná opatření proti šíření nemoci covid-19 si vybrala svou daň na hongkongské ekonomice. Turisté se asijskému centru obloukem vyhnuli. Místo desítek milionů jich dorazily jen stovky tisíc. Podpořit cestovní ruch má ale nová nákladná kampaň letenek zdarma.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Čínští turisté se rozjedou do celého světa

Stanislav Šulc: Pandemie 2.0? Čína zrušila covid a pouští turisty do světa. Mazaní Češi je čekají s otevřenou náručí

Přečíst článek
Čínský lockdown

Ustupuje prezident Si Ťin-pching protestujícím? Čína po třech letech uvolňuje protipandemická opatření

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme