Reklama

Průzkum: Mileniálové vidí v ESG práci snů, investoři budoucnost

Mileniálové, klimatická stávka, ESG, zelená budoucnost
iStock
Dušan Kütner
duk

Mladé generace označované jako mileniálové a Generace Z jsou hlavním motorem změny v myšlení globálních i tuzemských firem týkající se jejich společenské odpovědnosti. Každý třetí člověk ve věku 18 až 35 let by nepracoval ve firmě, která podle něj nemá odpovědný přístup ke světu a dvě pětiny mileniálů by upřednostnilo před jiným takového zaměstnavatele, který více dbá na udržitelnost, úctu k přírodě a celé společnosti. Vyplývá to z průzkumu společnosti Home Credit.

Reklama

ESG je anglická zkratka pro „environmental, social and governance“ a skrývá se pod ní koncept ohleduplného a udržitelného podnikání a investování. „Téma ESG ale nehýbe jen trhem práce. Klíčovou roli hraje i v rozhodování investorů. Oproti době před pěti lety je udržitelnost důležitý rozhodovací faktor pro 78 procent z nich,” uvedl šéf vnějších vztahů Home Creditu Jan Růžička, který v rámci skupiny řídí i ESG.

Z globálních dat Home Creditu vychází, že tři pětiny mileniálů a příslušníků Generace Z věří, že firmy, které mají dobře zvládnutý vztah například k životnímu prostředí, budou profitabilnější, protože jsou lépe připraveny na změny, které přijdou. „Stejně tak je čtyřicet procent mladých zákazníků ochotných si připlatit za výrobek od firmy, která je šetrná k přírodě. A to i přesto, že takový výrobek bude dražší než od konkurence,“ dodal Růžička.

Klimatická konference Glasgow

Analýza: Do udržitelných investic tečou stamiliardy. Problémem je „lakování nazeleno”

Lídři celého světa nyní řeší, jak dosáhnout shody na klimatických cílech. Investiční mašina se mezitím už pořádně rozjela. Jen zmatek zůstává dál.

Přečíst článek

Z průzkumů tak podle Růžičky vyplývá, že lidem přestává být lhostejné, od jaké společnosti výrobky a služby kupují. „Podle průzkumu Accenture celkem 63 procent lidí bere při nákupu v potaz, zda se může ztotožnit s hodnotami a přesvědčením výrobce produktu či poskytovatele služeb,” říká.

Preference mladých přitom nevychází z žádného tlaku „ze shora“ či Bruselu. „Jde o změny, které dopředu tlačí zákazníci a zaměstnanci firem, především ti mladší. Zároveň nejde o žádné revoluční myšlenky, protože mnohé firmy tyto principy už dávno dodržují,” podotkl Růžička.

Premium Guide ESG

Newstream.cz vydává ve spolupráci s A 11 první tištěný magazín věnovaný tématu ESG

Od roku 2023 bude muset velká spousta firem reportovat, jak plní kritéria udržitelné ekonomiky, tedy takzvané ESG. Newstream.cz vydává ve spolupráci s vydavatelstvím A 11 první tištěný magazín věnovaný právě tématu ESG.

Přečíst článek

Podle nedávného průzkumu agentury Ipsos jsou klíčovými oblastmi ESG pro české firmy investice do efektivního využití energie, recyklace a využití vody. V následujících pěti letech české firmy plánují investice do ESG v průměru ve výši 27 milionů korun.

Transformace byznysu směrem k udržitelnosti je komplexní záležitost a firma ji musí začlenit do všech částí svého fungování a působení. Klíčovou se tak stává právní rozměr celé problematiky, který bude navíc čím dál podstatnější s tím, jak se budou kritéria ESG stávat součástí závazné legislativy.

>>>>>Vše o ESG čtěte zde<<<<<

 

 

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Stanislav Šulc: Češi a další Evropané chtějí vůdce. Tak aby z toho zase nebyl Vůdce

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme