Reklama

Češi si oblíbili hybridy. Letošní prodeje už jsou oproti loňsku téměř dvojnásobné

Hybrid
Toyota

Češi vykročili směrem k elektrifikované budoucnosti. Prodeje hybridních a elektrických vozů tak už tvoří 12 procent z celkových prodejů nových aut. V kategorii elektromobilů byla nejprodávanější značkou Škoda. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Reklama

Prodej nových osobních aut na hybridní pohon za 11 měsíců letošního roku stoupl v Česku o 91 procent na 20 856 vozů. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly o 112 procent na prodaných 3 427 aut. Počet registrovaných nových elektromobilů vzrostl o desetinu na 2 313 aut. Letos se v tuzemsku také prodalo prvních osm vozů na vodík.

Celkový prodej nových osobních aut se od ledna do konce listopadu zvýšil o 4,4 procenta na 190 668 vozů. Hybridní a elektrické vozy tak tvořily přes 12 procent trhu.

Tesla, nabíjení vozu Model X

Každé páté auto prodané v EU je elektromobil, v Česku je zájem o hybridy

Téměř každé páté auto, které se ve třetím čtvrtletí prodalo v zemích Evropské unie, byl elektromobil. Dál klesal podíl aut se spalovacím motorem, uvedlo ve své zprávě Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice je zájem spíše o plug-in hybridy, jejichž prodeje od července do září vzrostly o více než sto procent, nárůst u aut na baterii byl rovněž téměř pětinový jako v unii.

Přečíst článek

Prodej vozů s hybridním pohonem je podle šéfa české Toyoty Martina Pelešky prvním krokem směrem k elektrifikované budoucnosti. „U Toyoty tvoří full hybridy a plug-in hybridy již přes 70 procent prodejů osobních vozů, u Lexusu je to přes 90 procent. I díky hybridům Toyota v listopadu zaznamenala nárůst o 7,5 procenta a získala pozici číslo tři na trhu osobních a lehkých užitkových vozidel, zatímco celý trh o sedm procent klesal,“ dodal.

Nejvíce hybridních vozů prodala Toyota s 5 292 zaregistrovanými vozy, následuje Ford s 2 687 hybridy a Suzuki s 2 131 registracemi. Domácí Škoda prodala celkem 1 873 vozů Octavia a Superb na hybridní pohon.

Stavba první evropské továrny automobilky Tesla nedaleko Berlína je v plné proudu.

První evropská fabrika Tesly by mohla začít vyrábět elektroauta ještě letos

Elon Musk, nejbohatší muž na světě a zakladatel automobilky Tesla, už brzy přestřihne slavnostní pásku u vstupu do zbrusu nové fabriky. První evropská továrna Tesly, která se staví nedaleko Berlína, by mohla začít vyrábět ještě letos. Prohlásil to braniborský ministr hospodářství Jörg Steinbach.

Přečíst článek

V kategorii elektromobilů byla nejprodávanější značkou Škoda se 739 vozy, druhý skončil Volkswagen s 261 bateriovými auty a třetí je značka Hyundai, která prodala o čtyři vozy méně. Na čtvrté příčce je Tesla. „Přibližně každé čtvrté registrované osobní bateriové elektrické vozidlo v letošním roce bylo Škoda Enyaq, která zaznamenala 645 registrací, tedy 28 procent ze všech letošních osobních elektromobilů. Následovaly modely Hyundai Kona s 193 prodeji, Tesla Model 3 s 184 prodeji a Volkswagen ID.4 se 139 prodeji,“ uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu (CDV) Jindřich Frič.

Počet značek, které registrují nová plynová vozidla, je podle údajů CDV ve srovnání s těmi elektrickými velmi omezený. Například CNG vozy v letošním roce registrovalo pět značek, LPG pak pouze tři. Bateriová elektrická vozidla prodávalo 24 značek, plug-in hybridní také 24 a elektrická vozidla s palivovými články dvě značky.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme