Reklama

Přání k Vánocům? Čím dál více přes sociální sítě

ilustrační foto
Pixabay

Tradiční vánoční pohlednice před lety vystřídaly telefony a esemesky, nyní je začínají trumfovat sociální sítě, maily a messengery. Oproti předchozímu roku méně na Štědrý telefonovali a posílali vánoční textové zprávy, naopak datové přenosy stouply o desítky procent. Vyplývá to z dat tuzemských mobilních operátorů za Štědrý den. Nejvíce před data obyvatelé Česka posílali přání po 21. hodině.

Reklama

Zákazníci O2 uskutečnili téměř 13,943 milionu hovorů, poslali 12,196 milionu SMS zpráv a 393 tisíc multimediálních zpráv. Počet hovorů klesl proti loňskému roku o čtyři procenta, počet odeslaných SMS o 13 procent, řekla mluvčí O2 Kateřina Mikšovská. Nejvytíženějším časem pro volání i odesílání SMS bylo tradičně dopoledne od 10:00 do 11:00.

T-Mobile prodejna

T-Mobile zvýšil provozní zisk o pět procent, objem dat skočil o dvě třetiny

Co do počtu klientů největší tuzemský mobilní operátor T-Mobile zvýšil za tři čtvrtletí letošního roku provozní zisk EBITDA meziročně o pět procent na 8,96 miliardy korun. Tržby stouply o 2,9 procenta na 21,41 miliardy korun, firma si mírně polepšila i v počtu zákazníků. Výsledky dalších operátorů v Česku za dané období zatím nejsou k dispozici.

Přečíst článek

V síti O2 naopak padl nový vánoční rekord v objemu přenesených dat, a to právě kvli online komunikačním prostředkům. „Největším rekordmanem je aplikace WhatsApp, u které byl meziroční nárůst objemu přenesených dat 70 procent. Datový provoz se na Štědrý den proti loňsku zvýšil o 31 procent na 2143 terabytů," uvedla Mikšovská.

Operátor T-Mobile ve své síti zaznamenal v pátek 15,6 milionu hovorů a 10,716 milionu textových zpráv. Ve srovnání s předchozím rokem klesl počet hovorů o 6,4 procenta, počet odeslaných SMS o 21 procent. Klesá i množství odeslaných multimediálních zpráv, kterých letos bylo 301 tisíc, což je o 18 procenta méně než loni v tomto období. Spotřeba dat v síti T-Mobile se zvýšila o 15 procent, doplnila mluvčí společnosti Zuzana Svobodová.

vánoční dárky (ilustrační foto)

Nepotřebné dárky letos vyjdou na deset miliard. To je 67 kilometrů dálnic

Obyvatelé Česka letos za vánoční dárky utratí celkem zhruba 55 miliard korun. To je o něco méně, než pokud by nepanovala rapidní inflace. Ta snižuje současnou či očekávanou kupní sílu lidí, protože mají pocit, že by měli být výdajově obezřetnější třeba kvůli prudkému růstu cen energií. Jestliže ovšem letos utratí za dárky právě „jen“ 55 miliard, i tak to znamená, že vánoční ztráta – ztráta z vánočního plýtvání – bude v Česku činit bezmála deset miliard korun. Za to by se dalo pořídit zhruba 67 kilometrů dálnic.

Přečíst článek

Sociální sítě zažívají 24. prosince dvě výrazné provozní špičky, první v dopoledních hodinách, která kulminuje krátce po poledni, a druhou kolem 21:00. Mezi 17:00 a 20:00 na sociálních sítích výrazně klesá datový provoz. Lidé odkládají své telefony, usedají ke štědrovečerní večeři nebo se přesouvají ke stromečku. Teprve poté se na sociální sítě vrací, podotkla Mikšovská.

Síť Vodafonu během letošního Štědrého dne spojila téměř 12 milionů hovorů a přenesla více než sedm milionů SMS. Objem hlasových hovorů proti loňsku klesl o 12 procent, což svědčí o kratší průměrné délce volání než loni, uvedla Charlota Dědková z tiskového oddělení firmy.

vánoční cukroví (ilustrační foto)

Disciplína, v níž je Česko nejlepší na světě? Pečení vánočního cukroví

Je to pro mnohé taková každoroční „guilty pleasure“. Slibují si, že letos to budou jen linecké, rohlíčky, maximálně vosí hnízda. A pak přibydou i perníčky, kokosky, Masarykovo, ořechy, sádlovky, důlkové, pusinky, marokánky, podvodnice, išlské dortíčky… Druhy vánočního cukroví se dají počítat na desítky. A to je řeč jen o tom českém „tradičním“, pak je tu ještě import. Proč si to vlastně děláme? A existuje v pečení cukroví něco jako trend?     

Přečíst článek

Využití datových služeb Vodafonu vzrostlo proti loňskému roku o 34 procent, což podle ní potvrzuje trend posledních let. Největší datový provoz byl mezi 21:00 a 22:00. Ačkoliv lidé stále častěji využívají komunikaci přes internet, o čemž svědčí i klesající počet odeslaných SMS, počet odeslaných MMS zpráv byl proti průměrnému pracovnímu dni trojnásobný. Z cizinců v ČR využilo sítě Vodafonu nejvíce návštěvníků ze Švédska.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme