Obchod se zbraněmi kvetl i za covidu
Prodej zbraní ve světě v loňském roce dále vzrostl, navzdory problémům s dodavatelskými řetězci v souvislosti s pandemií nemoci covid-19.
Stovka největších zbrojních společností prodala v roce 2021 obranné vybavení a vojenské služby za 592 miliard dolarů (13,6 bilionu korun). Ve své zprávě to oznámil Stockholmský mezinárodní ústav pro výzkum míru (SIPRI).
Po očištění o měnové vlivy dosáhl meziroční nárůst výdajů 1,9 procenta, což je více než o rok dřív, ale pod průměrným nárůstem výdajů ve čtyřech letech před pandemií.
Podle SIPRI si čelní pozici na trhu se zbraněmi udržely americké firmy, které obsadily první pětici míst. Čtyřicítka amerických firem, které patří mezi stovku největších zbrojovek světa, se na celkovém prodeji zbraní podílela 51 procenty.
Na druhém místě je Čína, jejíž podíl prudce vzrostl na 18 procent, za ní s jistým odstupem následují Británie s 6,8 procenta a Francie se 4,9 procenta. Německo má podíl 1,6 procenta.
Holding Colt CZ Group SE (Colt CZ) vykázal za tři letošní čtvrtletí výnosy 10,2 miliardy korun. Meziročně vzrostly o 34,4 procenta, zejména díky navýšení prodeje zbraní a konsolidaci výnosů Coltu. Čistý zisk zbrojařské skupiny dosáhl za devět měsíců roku 1,3 miliardy korun, nárůst ve srovnání se stejným obdobím loni činil 47,1 procenta. Vyplývá to z konsolidovaných neauditovaných finančních výsledků holdingu, které Colt CZ zveřejnil.Colt CZ zvýšil prodej zbraní, zisk překonal miliardu
Zprávy z firem
Holding Czechoslovak Group (CSG) miliardáře Michala Strnada koupil většinový podíl v italském podniku Fiocchi Munizioni. Jde o předního výrobce malorážové munice. Cena transakce zůstala tajná. Podle CSG jde ale o největší zahraniční investici v historii českého obranného průmyslu.Strnadova CSG ovládla italského výrobce munice
Zprávy z firem
Rusko za devět měsíců na přímých výdajích utratilo za válku na Ukrajině 82 miliard dolarů (1,9 bilionu korun), uvedlo ukrajinské vydání ekonomického časopisu Forbes. Putinův účet za Ukrajinu: Nejdražší je technika, platy vojáků a odškodné za mrtvé
Politika
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.