Reklama

Nevidomý masér živnostníkem roku: Cesta k úspěchu? Touha a spousta testování

Nevidomý masér Karel Giebisch
se svolením Karla Giebische
Stanislav Šulc

Karlu Giebischovi se podařilo navzdory hendikepu rozjet úspěšné podnikání. Na Olomoucku patří k nejvyhledávanějším masérům, což mu vyneslo i titul živnostníka roku 2020. „Být sám za sebe je náročnější, ale můžete vymýšlet a zkoušet nové možnosti, experimentovat,“ říká nevidomý masér Karel Giebisch, který se o své podnikatelské zkušenosti podělí 18. října na konferenci Boost your business! Tu spolupořádá server newstream.cz.

Reklama

Jak se pandemie podepsala na vašem podnikání?

Donutila mě udělat zásadní změnu ve všem, co se mi podařilo v oblasti masáží vybudovat. Během pandemie jsem byl nucen dát úplnou stopku provozování služeb, což byla obrovská rána. Než pandemie vypukla, byl jsem v nájmu. Během pandemie nešel nájem nadále udržet a já zvažoval, že podnikání pověsím na hřebík, nebo přejdu do vlastních prostor.

Vlastním pánem zcela ve všem 

Pořád jsem se nemohl rozhodnout, byla to velká investice, ale pandemie mi v rozhodování pomohla. Díky pandemii mám nyní vlastní prostory, kde už neřeším žádný nájem a jsem vlastním pánem úplně ve všem.

Jak využít krize a rozšířit byznys? Poradí konference Boost your business!

Právě během pandemie jste se stal živnostníkem roku Olomouckého kraje, co se od té doby ve vaší dráze změnilo?

Připadá mi, že jsem známější. Dříve by se mi nikdy nestalo, že dorazí klient a oznámí vám, že dorazil proto, protože jsem byl v TV oceněn živnostníkem roku. Přivedlo mi to nové klienty, lidé mají větší důvěru a mám dojem, že i různé společnosti, se kterými spolupracuji ohledně zlepšování podmínek pro podnikání se zrakovým hendikepem, jsou vstřícnější a ochotnější ke spolupráci, protože mě neberou jako běžného podnikatele, kterých máme v ČR tisíce. Ocenění živnostníka roku mi otevřelo nové možnosti s rozšiřováním podnikání a větší věhlas mezi klienty, což mě samozřejmě těší.

Jiří Beran zakladatel mistoprodeje.cz

Jiří Beran z mistoprodeje.cz: Slováci nás v retailu výrazně předběhli

Nejdřív pandemie, nyní inflace a šokující dopady války na Ukrajině. To vše mění nákupní návyky Čechů a Slováků a musejí na to reagovat také obchodníci a prodejci. Jak se jim daří naplňovat představy dlouhodobě sleduje Jiří Beran, zakladatel mistoprodeje.cz. „Vidíme velké změny zejména u nákupních center, která se mění v zábavní centra. A i menší prodejny se snaží zážitek z nakupování obohatit například přidruženým prodejem kávy,“ vysvětluje Jiří Beran. O své zkušenosti se podělí 18. října na konferenci Boost your business!, kterou spolupořádá server newstream.cz.

Přečíst článek

Jak vlastně může masér fungovat sám bez pomoci nějakého zastřešujícího podniku? S čím se nejvíc potýkáte?

Masíruji šestým rokem. Za tu dobu se mi povedlo vyšlapat cestu, na které nejsou téměř žádné výmoly, a systém, který jsem si vymyslel, nastavil a zvolil, funguje podle mých představ. Podnikání jsem od začátku bral jako velkou výzvu, kterou jsem chtěl i se zrakovým hendikepem překonat.

Pokud bych byl zastřešen nějakou organizací, musel bych možná dodržovat nějaká pravidla či podmínky, se kterými bych nemusel být ztotožněn. Nemohl bych si vymýšlet, zkoušet nové možnosti, experimentovat. Tím, že funguji samostatně, je mi otevřeno mnohem více možností k seberealizaci a rozvoji podnikání bez bariér i pro další zrakově hendikepované odvážlivce, pokud se někdy nějací najdou.

A s čím se potýkám? S nepochopením z řad firem, společností majících nástroje, které by mi mohly podnikání nadále usnadnit, ale oni tomu nevěří a nejsou ochotni to ani vyzkoušet. Raději tvrdí, že to přece nemůže nikdy fungovat, nechtějí se tím zabývat. Nicméně já jsem přesvědčen, že vše může fungovat. Stačí jen chtít, testovat a nastavit ty správné kroky k úspěchu.

Platba kartou je klíčová

Jak moc lidé v současnosti využívají platby kartou v drobných službách?

S cashem se setkávám minimálně. Lidé si na platby kartou zvykli natolik, že většinou při sobě nenosívají ani hotovost. Kdybych neměl k dispozici platební terminál, pravděpodobně by mých služeb využívalo méně klientů, než je tomu nyní.

Vyhovuje vám i kvůli vaší medical condition přijímat platby kartou namísto cashe?

Rozhodně. Hotovost téměř nepoužívám, nejraději řeším finance digitálně.

Inovace v digitálních platbách

Celodenní konference Boost your business! již v úterý

Jaká je budoucnost placení? Řítí se retail ekonomická krize? Jak pomoci byznysu a posílit prodej? Nad tím budou diskutovat podnikatelé, odborníci z byznysu, veřejné sféry i zájemci z řad spotřebitelů na celodenní konferenci pořádané společností Global Payments a zpravodajským webem Newstream.cz. 

Přečíst článek

Nyní nás čeká další kritické období, cítíte už snížení poptávky?

Září vždy považuji za mrtvý měsíc. Mnoho klientů má velké výdaje se školními potřebami svých dětí, služby a péči o sebe samé odsouvají stranou. Úpadek klientů nemohu zatím ještě zcela potvrdit, ale je zřejmé, že se začínají rozmáhat platby za služby prostřednictvím zaměstnaneckých benefitů, které akceptuji. Dalo by se tedy říct, že lidé postupně začínají šetřit a když mohou, hradí služby jinak než z vlastních finančních prostředků, které si schovávají na horší časy. Jestli úpadek klientů skutečně nastává, to nám řeknou další měsíce.

Karel Giebisch vystoupí 18. října na konferenci Boost Your Business!, kterou spolupořádá server newstream.cz. Přihlaste se zde.

 

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Poslanecká sněmovna

Lukáš Kovanda: Když už vláda zrušila EET, neměla by OSVČ zatěžovat vyššími odvody

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme