Reklama

Tak to není za hubičku. Ferrari představilo nejdražší SUV světa. Jde na dračku

Ferrari Purosangue
Ferrari - použito se svolením
Stanislav Šulc

Italský výrobce supersportů na příští rok naplánoval revoluci. Ferrari Purosangue je jeho prvním počinem na poli rodinných vozítek a lze je označit za SUV. Firma však toto označení odmítá. Ostatně nejspíš by se tak vůz stal nejdražším sériově vyráběným SUV světa. Cena: 390 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun.

Reklama

Ferrari pořád umí čeřit vody. V éře elektromobility se nezdráhá na příští rok představit nejnovější obří vůz s nařvaným dvanáctiválcovým motorem s výkonem skoro 800 koňských sil.

Ferrari Purosangue bude prvním vozem slavné italské značky soustředící se na sportovní vozy, který bude spadat do kategorie SUV nebo crossover. Napjatě očekávané vozidlo bude mít navíc čtyři dveře a bude určeno pro čtyři cestující.

Škoda Auto, ilustrační foto
video

Škoda Auto se řítí do elektrické budoucnosti. A investuje do ní horentní sumu

Škoda Auto se plnou rychlostí řítí do elektrické budoucnosti. Během příštích pěti let investuje do elektromobility 138 miliard korun. To je čtyřnásobně víc, než s čím počítal původní plán. Podíl čistě elektrických vozů na prodejích značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent.

Přečíst článek

Prosím, hlavně tomu neříkejte SUV, protože to není SUV. Je to prostě Ferrari,“ prohlásil při představení vozu CEO Ferrari Benedetto Vigna.

Ferrari Purosangue Ferrari - použito se svolením

Hit or miss?

Vigna se má stát mužem, který Ferrari vrátí na výsluní a značku navíc převede do věku elektromobility, respektive přesněji do věku po klasických spalovacích motorech. Přesto první zásadní vůz, který představil, má stále klasický spalovací motor. S cenovkou 390 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun navíc půjde o extrémně nákladnou hračku pro fajnšmekry.

Pro srovnání: The Rolls-Royce Cullinan SUV vyjde 351 tisíc eur, Lamborghini Urus 220 tisíc, model Bentayga od Bentley zhruba 190 tisíc eur. Porsche Cayenne pořídíte za „pouhých“ 75 tisíc eur.

I proto se řada odborníků právem ptá, zda nově představené Ferrari může vůbec uspět na trhu vozů, kde se přeci jen cení trochu jiné kvality.

Podle agentury Bloomberg však aktuálně italský výrobce registruje již více než 2000 závazných objednávek.

Škoda Auto, ilustrační foto

Situace s čipy se lepší, výroba aut postupně ožívá

Automobilky v Česku vyrobily v prvním pololetí téměř 607 tisíc osobních aut, což je meziročně o 8,5 procenta méně. Díky silnému květnu a červnu ale umazaly dvojciferný pokles ze začátku roku. V samotném červnu produkce stoupla o 21,6 procenta na 125 374 vozů, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.

Přečíst článek

A marketingový ředitel Ferrari Enrico Galliera si pochvaluje sázku na plně spalovací motor. „Dlouho jsme o tom přemýšleli, ale nakonec jsem se rozhodli pro plně spalovací motor. Věříme, že naši zákazníci podobně jako my nechtějí dělat žádné kompromisy,“ prohlásil Galliera.

Ferrari Purosangue Ferrari - použito se svolením

Elektrická budoucnost

Jinak ale Ferrari zkouší štěstí s alternativními pohony. Modely 296 GTB a SF90 Stradale nabízí s hybridním plug-in pohonem. Loni nový šéf Vigna představil ambiciózní plán, podle nějž by v roce 2026 mělo zhruba 60 procent nabídky Ferrari představovat vozy na hybridní nebo plně elektrický pohon. Do roku 2025 by přitom Italové měli představit první kompletní elektrovůz.

Petr Fiala, ODS

Dalibor Martínek: Zbytečná vláda. Nemá směr ani cíl

Mojmír Hampl je prozíravý ekonom. Ne nadarmo byl deset let viceguvernérem České národní banky. Když teď z pozice šéfa rozpočtové rady vlády vydá prohlášení, že vláda nedělá nic k ozdravení veřejných financí, těžko s tím polemizovat. Má pravdu.

Přečíst článek

Yvon Chouinard, americký miliardář a zakladatel oděvní značky Patagonia

Horolezec postavil miliardový byznys s outdoorovým vybavením. Teď veškerý zisk věnuje na záchranu přírody

Třiaosmdesátiletý Yvon Chouinard, americký horolezec a podnikatel s outdoorovým oblečením, se vzdal své oděvní značky Patagonia ve prospěch organizací, které se podílejí na záchraně životního prostředí.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme