Reklama

Revoluce ve streamingu. Sledovanost Netflixu bude měřit externí firma

Netflix, ilustrační foto
iStock
Stanislav Šulc

Netflix se pokusí příští rok zavést levnější předplatné, které bude podporované reklamami. To je jeden z důvodů, proč globální internetová televize poprvé umožní externí firmě měřit sledovanost. Doposud Netflix zveřejňoval jen vlastní metriky. 

Reklama

Snímek Blondýnka o pohnutém životě Marylin Monroe se stal nejsledovanějším snímkem Netflixu. Alespoň to zveřejnil sám Netflix, který je doposud jediným oficiálním vládcem zveřejňování statistik sledovanosti vlastních pořadů. Navíc tak činí ve zvláštních metrikách, které nesnesou srovnání s běžnými televizemi. U seriálů například uvádí počet shlédnutých hodin, u filmů zase počet uživatelů, kteří si film zapnuli. Kolik z nich daný film reálně dosledovalo, Netflix nikdy nezveřejňuje. 

To vše se však nyní změní. Podle agentury AP Netflix poprvé umožní externí firmě měřit sledovanost svých pořadů. Půjde o společnost Barb (Broadcasters' Audience Research Board), která měří sledovanost například britských audiovizuálních médií. 

Stranger Things Puzzle Tales

Netflix ztrácí předplatitele. Recept na záchranu? Další herní studio

Propad uživatelů Netflixu ve druhém čtvrtletí o téměř milion lidí přiměl největší světovou videotéku uspíšit plány na posílení své videoherní divize. Zakládá proto nové herní studio, první vlastní a čtvrté celkově, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

„Barb bude měřit a zveřejňovat sledovanost Netflixu stejně jako u více než 300 stanic od velkých, jako jsou BBC či ITV, po specializované,“ uvedl Alex Green z agentury AP. 

„Na myšlenku nezávislého měření sledovanosti mě přivedla účast na konferenci RTS v Cambridge někdy v roce 2019. Od té doby jsme s Barb byli v kontaktu,“ prohlásil co-CEO Netflixu Reed Hastings. 

Zda půjde o data jen za Velkou Británii, Evropu, či celý svět, není v tuto chvíli známo. 

Netflix

Netflix slaví 25. narozeniny. Za tu dobu se změnil k nepoznání

29. srpna 1997. Datum, kdy se zrodil Netflix, dnes světoznámý symbol filmové a televizní zábavy. Na počátku však byl něčím úplně jiným. A za několik let možná bude úspěšným herním studiem.

Přečíst článek

Netflix s reklamou 

Důvodem, proč Netflix chystá tuto revoluční změnu, je podle odborníků blížící se start levnějšího předplatného služby, které bude opatřeno reklamami. Levnější Netflix by se měl objevit již v příštím roce a jde o jeden ze dvou klíčových projektů, kterými se vedení společnosti snaží bránit odlivu předplatitelů. 

Netflix totiž po dekádě kontinuálního růstu kmene, který vystoupal až na 222 milionů předplatitelů, začal letos na jaře poprvé v historii firmy klesat. Podle aktuálních dat má Netflix 220,7 milionu platících předplatitelů a Netflix nadále zůstává největší streamingovou službou světa. Na paty mu však šlape rychle rostoucí Disney+ a také Amazon Prime Video. 

Netfliu se podařilo odvrátit katastrofu - přišel jen o milion diváků

Netflix oddálil katastrofu. Přišel jen o milion diváků a věří v další růst

Seriál Stranger Things opět pomohl zachránit Netflix od katastrofy. Díky úspěchu teenagerské sci-fi internetová televize přišla ve druhém čtvrtletí "pouze" o necelý milion předplatitelů. Odhadovalo se přitom, že úbytek zákazníků bude dvoj- až trojnásobný. Akcie firmy díky tomu posilují.

Přečíst článek

Změna hry streamingu? 

Netflix se stal vůbec první velkou streamovací službou, která bude zveřejňovat externě měřenou sledovanost. Pro klienty Barb by podle AP měla být první data veřejná již 2. listopadu

Šéf Barb si od průkopnického kroku Netflixu slibuje postupné napravení celého streamingového sektoru, který doposud zveřejňoval výlučně vlastní údaje. „Je to jasný signál pro všechny, že to, jak svou práci děláme, má smysl pro nové i tradiční hráče na trhu,“ prohlásil šéf Barb Justin Sampson. 

Disney

Disney+ skokově zdraží. V USA nabídne levnější předplatné s reklamou

Zábavní gigant Disney oznámil, že od 8. prosince zvýší ceny za streamovací služby. Zdražování odstartuje v USA, kde také zavádí levnější balíček s reklamou. Společnost to uvedla spolu s výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Digital Director CZ/SK Skupiny Nova Lucie Oravčíková

Šéfka digitálu Novy Oravčíková: Už se jasně ukazuje výhoda Voyo Originálů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme