Reklama

Není mu ani třicet a už je dolarový miliardář. Japonec stvořil virtuální hvězdy, animované youtubery

Nijisanji
JK/Creative Commons/ CC BY 3.0
Veronika Kudrnová
vku

Fenomén VTubers neboli virtuálních a navrch ještě animovaných youtuberů dávno přerostl hranice Japonska. Teprve 26letý Riku Tazumi na nich postavil tak úspěšný byznys, že se stal nejmladším japonským dolarovým miliardářem.

Reklama

Japonci přešli od skutečných hvězd YouTube k těm virtuálním a stvořili nejmladšího miliardáře v zemi. Riku Tazumi založil talentovou agenturu Anycolor v roce 2017 ještě jako vysokoškolský student. Letos v červnu firma debutovala na burze v Tokiu. A od té chvíle její akcie vzrostly osminásobně, čímž se staly jednou z nejvýkonnějších společností na trhu a ocenily firmu na přibližně 370 miliard jenů (2,5 miliardy dolarů), uvádí agentura Bloomberg.

Podíl 45 procent, který vlastní její 26letý zakladatel, má nyní hodnotu 1,1 miliardy dolarů, a to i poté, co se kurz jenu vůči americkému dolaru propadl na nejnižší úroveň za poslední desetiletí.

Vinařský miliardář Pierre Castel

Vinařský miliardář léta tajil identitu před švýcarským berňákem. Teď musí doplatit stovky milionů franků

Francouzský miliardář žijící ve Švýcarsku a zakladatel jedné z největších světových vinařských firem Pierre Castel dostal platební příkaz zaplatit stovky milionů franků na daních na základě soudního rozhodnutí, které zjistilo, že po desetiletí ve Švýcarsku záměrně skrýval svou identitu šéfa globálního nápojového impéria. Daňová ruka zákona přitom dostihla Castela po téměř třiceti letech, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Akciím Anycoloru se prostě daří. Navzdory tomu, že doba růstovým titulům zrovna nepřeje a globální investoři se rychle rostoucím společnostem obchodovaným za vysoké násobky očekávaných zisků vyhýbají. To ale není případ Anycoloru. „Anycolor je takovou Teslou, i v jejím případě se stále hovoří o nadhodnocených akciích a přesto vysoká očekávání investorů ženou cenu akcií dál vzhůru,” říká Masahiro Hasegawa, analytik výzkumné tokijské společnosti Humanmedia.

Souhlasí s ním také Tomoichiro Kubota, hlavní analytik společnosti Matsui Securities: „Lidé si myslí, že Anycolor směřuje k velkému růstu, a tak nakupují její akcie.”

Vidina expanze v zahraničí

Hlavním lákadlem pro investory je potenciál společnosti Anycolor expandovat do zahraničí. Na rozdíl od běžných talentových agentur, jako je Johnny & Associates, která zastupuje v Japonsku extrémně populární pop-idolové skupiny Arashi či Snow Man, se popularita Anycoloru opírá o virtuální postavy vystupující na YouTube pod značkou Nijisanji.

A fanoušci virtuálních avatarů se rekrutují z celého světa, nejen z domácího publika. „Kultura, která začala v Japonsku, se nyní šíří i do zámoří,” podotkl Hasegawa.

Elon Musk

Musk si svými chybami podřezává větev. Akcie Tesly klesly o 16 procent

Akcie společnosti Tesla miliardáře Elona Muska zažily svůj vůbec nejhorší týden od března 2020. Týden uzavřely celkovým poklesem o 16 procent na 233 dolarech za akcii. Za propad mohou především Muskova špatná rozhodnutí. Musk se k celkové situaci ohledně Tesly na Twitteru vyjádřil jako o velice „intenzivních sedmi dnech”.

Přečíst článek

Od nuly k miliardě dolarů

Zároveň tito virtuální youtubeři neboli VTubers s sebou nepřináší vysoké náklady na pořádání velkých live koncertů nebo vystupováním v televizních show, které se pojí se zastupování běžné „živé“ popové kapely. Tvůrcům animovaných postaviček tak umožňují dosahovat vysokých provozních marží. 

Anycolor v současné době zaměstnává přibližně 140 tvůrců, z nichž každý pracuje na jiné animované postavě. Tito VTubers obvykle hrají online videohry a zároveň aktivně komunikují s těmi, kteří sledují jejich živé vysílaní. Je to obdoba herních streamerů na Twitchi od společnosti Amazon, ale na jiné platformě a kreslené formě.

Do pěti let vzroste počet dolarových milionářů o 40 procent. V Číně se jejich počet zdvojnásobí

Pandemie, inflace, válka na Ukrajině a zprávy o nadcházející recesi. To není zrovna zdravé podhoubí pro růst světového bohatství. Přesto se do pěti let podle studie Credit Suisse počet dolarových milionářů zvýší o 40 procent celosvětově, v Číně se dokonce zdvojnásobí.

Přečíst článek

Když Tazumi ještě na univerzitě firmu založil, jmenovala Ichikara – což doslova znamená „od nuly”. Ve své první zprávě o výsledcích hospodaření z minulého měsíce společnost Anycolor oznámila, že její provozní zisk se za tři měsíce do července téměř ztrojnásobil na 2,1 miliardy jenů z 842 milionů jenů ve stejném období loňského roku.

Tržby za její služby, které využívají diváci doma i v zahraničí, se oproti předchozímu čtvrtletí zdvojnásobily na přibližně 1,6 miliardy jenů. Akcie společnosti Anycolor v reakci na oznámené výsledky během následujících tří dnů vzrostly o 46 procent.

V srpnu 2022 se třetím nejbohatším mužem planety stal indický miliardář Gautam Adani.

Svět ho neznal, nyní je bohatší než Gates. Nová miliardářská trojka je Ind Gautam Adani

Jen málokdo mimo Indii před několika lety slyšel o Gautamu Adanim. Nyní se z indického obchodníka, který nejprve zkoušel štěstí jako obchodník s diamanty, než se dal na uhelný byznys, stal třetí nejbohatší člověk na světě. Je to poprvé, co se do první trojky žebříčku miliardářů Bloombergu dostal občan Asie. S aktuálním majetkem 137,4 miliardy dolarů Adani předstihl Francouze Bernarda Arnaulta a Billa Gatese a v žebříčku nyní zaostává pouze za Elonem Muskem a Jeffem Bezosem, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

New York

Pět z nejbohatších měst na světě je v USA. V žebříčku stoupají Austin či Dubaj

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme