Reklama

Komiks Dilbert zmizí z většiny amerických médií. Autor je prý rasista

tvůrce komiksu o Dilbertovi Scott Adams na archivním snímku z roku 1999
Reuters
 ČTK

Řada amerických médií o víkendu oznamovala konec publikace komiksu Dilbert v reakci na výroky autora považované za rasistické či diskriminující. Scott Adams tento týden v přenosu na webu YouTube mluvil o černoších jako o členech "nenávistné skupiny" a vzkázal divákům, aby se jim vyhýbali. Informovala o tom agentura AP.

Reklama

Komiksová série glosující práci v kancelářském prostředí vychází dlouhá léta nejen v amerických médiích. Publikuje ji také český zpravodajský web iDNES. Firma Andrews McMeel Syndication, která Dilberta distribuuje, podle AP v sobotu nezareagovala na žádost o komentář ke kontroverzi kolem autorových výroků.

Adams ve svém youtubovém pořadu nazvaném Real Coffee with Scott Adams hovořil o průzkumu veřejného mínění, který zjišťoval, zda lidé souhlasí s tvrzením "je v pořádku být bílý". Podle americké organizace Liga proti hanobení (ADL) si tuto frázi s kořeny v diskusním fóru 4chan osvojili někteří hlasatelé nadřazenosti bělochů. Ve zmíněném průzkumu většina lidí s tvrzením vyjádřila souhlas, Adams si ale všímal toho, že 26 procent respondentů tmavé pleti uvedlo opačné stanovisko.

Nevybíravé vyjádření

V přenosu opakovaně o lidech s tmavou pletí mluvil jako o členech "nenávistné skupiny" nebo "rasistické nenávistné skupiny". "Na základě aktuálního vývoje věcí by mou nejlepší radou pro bílé lidi bylo utéct od černochů hodně daleko," citovala jej AP.

Oznámením o ukončení publikace Dilberta reagovaly do sobotního večera listy Los Angeles Times, Chicago Tribune nebo The San Antonio Express-News, jakož i mediální skupina The USA Today Network. Adamsovy výroky média označovala za rasistické, nenávistné a diskriminující. "Nejsme domovem pro ty, kdo hlásají rasismus. Rozhodně jim nechceme poskytovat finanční podporu," uvedl šéfredaktor clevelandského deníku The Plain Dealer Chris Quinn.

Adams se proti krokům redakcí ohradil na sociálních sítích s tím, že jej dotyční vydavatelé nenávidí. V sobotu také uvedl, že se dřívějšími výroky snažil říct, že "s každým by se mělo zacházet jako s jednotlivcem".

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme