Reklama

Business Class Zdeňka Pečeného: Noční let s Lufthansou přinesl neněmecký chaos

Nástup pomocí autobusu na letištní ploše vždy potěší
Zdeněk Pečený / Newstream
Zdeněk Pečený

Na zpáteční cestě z Dubaje nás čekal pozdní noční odlet, navíc na letu, který má jen něco málo přes šest hodin. Po dlouhém večeru v hotelové lounge jsme na check in přepážku dorazili krátce před 11. hodinou večerní. Odbavení netrvalo příliš dlouho. Dostavilo se zklamání z toho, že Lufthansa se vůbec neobtěžuje zajistit svým premiovým pasažérům salonek na terminálu 3 dubajského letiště. Naštěstí byl po ruce LoungeKey a salonek Al Marhaba.

Reklama

Lounge

Al Marhaba patří k lepšímu průměru takzvaných „contract“ salonků, tedy letištních lounge, které nespadají přímo pod žádnou aerolinku, ale mají jiného provozovatele. Al Marhaba nabízí slušný výběr studených i teplých jídel a nápojů včetně piva, vín a destilátů. Moc jsem toho neochutnal, protože okolo půlnoci už jsem jen čekal, až přijde čas vyrazit na gate.

Ve Frankfurtu se salónková situace od cesty do Dubaje nezměnila. Interpretací německých nařízení přistoupila Lufthansa u svých salonků k prazvláštnímu řešení. Salonky byly sice otevřené, ale platil v nich zákaz cokoliv konzumovat. Kvůli tomu v nich také nebylo pořádně nic k mání. K dostání byla káva, čaj, voda a preclík, a to jen pouze na cestě ven ze salonku.

British Airways: Mohl by servis v byznys třídě být vůbec horší?

Jedna z mých prvních cest po utažení lockdownových šroubů během loňského podzimu mířila do Dubaje na palubě British Airways. Nic ale nešlo podle plánu.

Přečíst článek

Při pokusu o návrat do lounge a usrknutí si vody či mizerného kafe hbitě přiběhne některý ze salónkových hlídačů a napomene vás. Zákaz se hlídá také přímo před vstupem do lounge, aby snad někoho nenapadlo pouze popojít se napít ven. Jak zvláštní. V prázdném salonku se nic konzumovat nemůže, ale odnést si to ke gatu a sníst, vypít to tam, je v pořádku. Koronavirus asi rád obráží letištní salonky, ale jinam nechodí. Alespoň že sprchy v salonku byly otevřené. Po nočním letu se rychlá sprcha hodila.

Boarding

Krátce před jednou hodinou ranní jsme dorazili na gate B8, layout je zde takový, že kontrola pasů a palubních vstupenek proběhne v horní patře a následně se cestující po eskalátorech odeberou do do další „čekárny“ o patro níže. Tam se krom vizuální kontroly všech sedících pasažéřů, že mají buďto chirurgickou roušku anebo FFP2 respirátor – požadavek aerolinky –dlouho nic nedělo. Až téměř v půl druhé začal nejchaotičtější nástup, co jsem zažil za hodně dlouhou dobu. Vše měl na starost jeden čerstvě plnoletý chlapec. Když vyzval k nástupu rodiny s dětmi, sesypala se na něj většina letadla. Následně se snažil tedy alespoň kontrolovat, zda nastupující sedí v byznys třídě, ale byl všemi ignorován.

Sedadlo

V 1.30 jsem dorazil k mému sedadlu 5H, což je sedadlo do uličky v poslední řadě větší byznys kabiny. V tomto Airbusu 330 jsou dvě kabiny byznys třídy. Jedna o 30 a druhá o 12 místech. Sedadla jsou v konfiguraci 2-2-2 s naprostým minimem soukromí. (více o sedadlech zde - https://www.newstream.cz/enjoy/byznys-trida-v-lufthanse-nabizi-nemecky-odmereny-servis-neurazi-nenadchne)

Na letu byla k dispozici wifi s cenami od osmi dolarů (zhruba 170 korun). Za nejnižší tarif cestující dostane pomalé připojení, postačující pro chatovací aplikace typu Whatsapp, Viber či iMessages, a to po celou dobu letu. Za dvacet dolarů se dá pořídit 500 MB dat a za 34 dolarů pak 1 GB dat.

Jídlo a pití

Kvůli času odletu a délce letu je na tomto letu modifikovaný servis s důrazem na snídani. Krátce po nástupu se přišla představit letuška s tím, že dříve pracovala pro United. Všimla si prý, ze moje zlatá věrnostní karta StarAlliance je od United. Za chvíli přinesla menu. Žádný předletový drink nebyl nabidnut. 

Po odletu se podává pouze malý snack a před přistáním větší snídaně. Petadvacet minut po odletu dorazil talíř s krájeným ovocem, malým kouskem arabského pečiva, jednohubkou s pastrami a kuřecím minišpízem. Chyběl ale příbor a ubrousky. K tomu se rovnou podávaly nápoje. Dal jsem si šampaňské a perlivou vodu.

Akcie Boeingu padají. Pro firmu nemohlo přijít zřícení letadla v Číně v horší dobu

Akcie amerického výrobce letadel Boeing se v pondělí během obchodování před otevřením burzy citelně propadají, o 6,8 procenta. Děje se tak v důsledku zřícení letadla tohoto výrobce v Číně.

Přečíst článek

Zhruba 5,5 hodiny po odletu se v kabině rozsvítila světla. Následné servírování snídaní bylo naprosto neněmecky chaotické. Posádka snídaně podávala náhodně cestujícím, kteří byli vzhůru. Ačkoliv jsem byl vzhůru už když se rozsvítila světla, musel jsem si na jídlo počkat o čtvrthodiny déle než slečna vedle mě přes uličku. Tedy téměř hodinu po tom, co se začalo servírovat. Trochu pomalé na takový krátký let.

Na výběr bylo ze tří hlavních chodů. Palačinek prý ale byly jen čtyři porce. Vážně? Pro 42 cestujících? Dal jsem si pečená vejce, co připomínala vaječné souffle. S těmi bylo na jednom táce ještě Bircher müsli, krájené ovoce, croissant, houska. K pití jsem si vybral kávu a čerstvý pomerančový džus. Chuťově nebyla snídaně špatná. 

Co se jídla týče na krátkém navazujícím letu z Frankfurtu do Prahy, šlo o snídani podávanou deset minut po odletu. Servis musí být na tak krátkém letu rychlý. Na jednom táce byl nějaký mascarpone krém, talíř s uzenou rybou a krůtí šunkou, máslem a rozpečenou houskou. K tomu byly na výběr káva či čaj a také čerstvý pomerančový džus. Na padesátiminutový let vcelku dostačující. Obzvlášť když si vybavím, co podávají americké aerolinky na stejně dlouhém letu svým cestujícím v předku letadla. Možná pytlík brambůrků či preclíků.

Verdikt

Chaos začal již při boardingu v Dubaji a následně provázel servis po celou dobu letu. Pro někoho může být zklamáním, že na letu odlétajícím ve dvě hodiny ráno se nepodává větší večeře.

Číslo letu: LH631
Třída: Business Class
Linka: Dubaj (DXB) -> Frankfurt (FRA)
Délka letu: 6h 15m
Typ letadla a registrace: Airbus 330-300 D-AIKR
Sedadlo: 5H
Datum letu: Únor 2021

šampaňské, ilustrační foto

Dopis čtenářky: Jsem náročná klientka. Business třída v Lufthanse za moc nestála

Austrian Air má v business třídě nesrovnatelně lepší služby než Lufthansa, píše čtenářka newstream.cz v reakci na zatím poslední díl seriálu Business Class Zdeňka Pečeného.

Přečíst článek

 

Byznys třída v Lufthanse nabízí německy odměřený servis. Neurazí, nenadchne

Cestování byznys třídou už není, co bývalo. Před rokem touto dobou to ale bylo opravdu jen pro otrlé. A to nejen kvůli úrovni servisu na palubě, ale i na zemi. Česko se v tu dobu kvůli výskytu covidu zbarvilo do ruda a spousta aerolinek přestala do Prahy létat, u jiných se zase vyskytly problémy s tranzitem z Česka. Jak probíhal v čase nejvyšších restrikcí let do Dubaje s Lufthansou? A stálo to za to? Čtěte v novém díle seriálu Business Class Zdeňka Pečeného.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

uvítací drink a balíček v business class na palubě aerolinek Etihad

Etihad je často přehlížen, nabízí ale nadstandardní zážitek z cesty

Přečíst článek
šampaňské, ilustrační foto

Dopis čtenářky: Jsem náročná klientka. Business třída v Lufthanse za moc nestála

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme