Jídlo chudých? Nikoliv, nová restaurace na bramborách postavila koncept
Erteple, kobzole, či zemáky. Do poloviny 17. století se brambory objevovaly pouze na stolech boháčů jako vybraná pochoutka. Až posléze se staly především jídlem chudých. Popularitu potravině pocházející z Jižní Ameriky přinesly v moderní době třeba hranolky, a že nejde jen o přílohu teď ukazuje i nový podnik na pražské Pankráci. Ten se jmenuje jak jinak než Brambory.
Hranolky, patatas bravas, bramborové tortilly, pečené brambory, brambory v polévce až po exotické recepty s chobotnicí či ceviche. „Způsobů, jak brambory připravit je mnoho,” přibližuje šéfkuchař podniku Brambory Lukáš Soukup. Z brambor tam dělají i dezerty, třeba bramborové vdolky.
V restauraci používají mnoho odrůd, prim hrají ty české, například Antonie, Bluestar, Ballerina či Laura. V menu jsou zastoupeny i německé Annabelle, holandské Agria či francouzské Celtiane.
„Brambora není jen ve vodě vařená nebo smažená příloha. Brambor jsou na světě stovky druhů a jejich chuť ovlivňuje půda stejně jako víno,” dodává David Petřík, jeden z majitelů skupiny Together.
Mají neskutečně rozmanité tvary, barvy, chuťové odlišnosti, navíc jsou zastoupeny v jídelníčcích napříč kontinenty. „Chtěli bychom v novém konceptu ukázat, že tato plodina si zaslouží pozornost,“ dodává Petřík.
Singapurské bistro dosud známé tím, že vaří nejlevnější michelinské jídlo, o svoje místo v prestižním gastronomickém průvodci přišel.Michelinské bistro nabízelo jídlo za 45 korun, teď o prestižní hvězdu přišlo
Enjoy
Je to jedna z nejluxusnějších a také nejdražších surovin, která může skončit na talíři. Na lanýže se často nahlíží jako na snobskou rozmařilost, kdo je ale jednou ochutná, snadno propadne jejich těžko popsatelnému kouzlu. Lanýžové speciality najdeme na menu mnoha luxusních restaurací, ale velmi snadno si můžeme pokrm s lanýži připravit i doma, je jednodušší, než by se mohlo zdát. Cena lanýžů může být astronomická. Přesto je o ně stále větší zájem
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.